söndag 12 juni 2011

Efterlängtad söndag!

Söndagen har varit lugn och skön, vilket jag behövde för att ladda inför en hektisk vecka.
Sovmorgon, promenad med Hugo, frukost på balkongen i solen blev dagens start.

Min älskling kom hem idag efter några dagar på Malta och energin i hans kropp var totalt tömd och det tog inte många minuter innan han somnade.

Så här mysigt hade mina pojkar det runt 17.00
ZZZZZZZZzzzzzzzz..........

Jag passade på att springa en skön runda med Therese på 30 minuter. En riktigt skön rehablöpning, det var vad min kropp behövde den här dagen. Imorgon är det handbollsträning 90 minuter följt av 5 x 1000 meter. På tisdag är det vila från träning och då utnyttjar jag det till två klientmöten. Handbollsträning återigen på onsdag och på torsdag åker jag...woohooo!

Ikväll lagade jag fläskfilé med bakad potatis, köttet blev saftigt då jag valde att steka upp det först i några minuter för att sedan tillägga vatten i stekpannan. Lät det puttra i sky, underbart gott!


_______________________________________________

På jobbet är det sista veckan för eleverna och vi har massor med roligheter inplanerat, ingen ordinare undervisning. Vi ska arbeta med "Vårt Malmö" och fokusera på dåtid-nutid-framtid och därmed blir det en del utflykter. På tisdag bl.a har jag ordnat med Dusan i MFF att vi får titta på deras stängda träning på Stadion. Eleverna längtar efter att få träffa MFF, ska bli roligt. Har känt Dusan i några år, då han spelade i Mjällby tidigare, har dessutom känt hans sambo sedan högstadietiden. Jag har verkligen inte många kontakter här i Malmö, då jag är från Blekinge men för en gång skull kan jag dra nytta av att jag känner någon.

Precis när skolavslutningen äger rum kommer jag att fightas mot Gladiatorer uppe i Karlstad på fredag så dessvärre missar när eleverna slutar. Kommer sakna niorna otroligt mycket och tråkigt nog missar jag deras bal på torsdagen också :( Vill så gärna se dem i deras fina balklänningar, håruppsättningar och smokings. 
You cant have everything:(  

2 veckors jobb kvar sedan sju veckors semester!
YES!


Natti på er!
Kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar