lördag 11 juni 2011

Klientmöte!

Påbörjade dagen med ett klientmöte och den här klienten kommer ha TRX som sin bas, och jag kan inget att annat än älska det! Största delen av mina klienter har varit orörliga vid start och så smånningom har de blivit rörligare, vilket har gynnat dem i att utföra många övningar teknisk rätt och skonsamt. 

Min nya klient är en aningens överrörlig p.g.a ett års yogaträning. Dessvärre gjorde den träningen mer skada än nytta eftersom hon fått en diskbuckning (ej diskbråck). Hon har alltså från att inte ha tränat något påbörjat yogan vid 30års åldern. Man kan tyckas att det låter ändå okej att starta upp med det, men saknaden av den grundläggande fysisken, balansen, koordinationen och inte minst stabiliteten gjorde att hon utförde en "bra" övning på fel sätt ett x-antal gånger i veckan i ett helt år. Konsekvensen kan ni själva förstå!
Vi har alltså en hel del att arbeta med och klienten är inställd på det. Det ska påbörjas lugnt för att inte förvärra skadan. Nu är den skadan gammal, sedan 2009 men ingenting har gjorts och hon har levt med den smärtan ett tag. Dags att bygga upp fysisken sakta men oerhört säkert!

Ser fram emot att arbeta med den här klienten, hon är målmedveten och med den iställningen kommer hon definitivt nå sina mål.

__________________________________________________________

Efter klientmötet begav jag mig till gymmet för en timmes träning. Mycket skönt!
Ikväll ska jag ut i naturen och träna TRX, ser mycket fram emot det!
Har ätit min första måltid as we speak!

En proteinsmoothie ( Proteinpulver -Nectar, färsk anans, banan, frysta blåbär och vatten).
2 hela ägg + 1 äggvita
En surdegsmacka med smör
Vattenmelon


Tror inte jag kommer klara mig länge på detta, magen kommer kurra snart igen.

Nu ska jag och Hugo bege oss mot Västra hamnen och möte upp Hanna och Mats på EspressoHouse och bara chilla i solen en stund.

Hörs senare.
Bye bye

1 kommentar:

  1. Jag har svarat på din kommentar om klänningen. Bara så du vet. :P

    SvaraRadera