måndag 2 maj 2011

Vårruset 2011

Då stod Vårruset på schemat tillsammans med flera tusen andra tjejer i ösregn idag! 
När jag kom ut från lägenheten möttes jag av ett skyfall, stora isklumpar som haglade ner och visst susade vissa "negativa" tankar i mitt huvuvd, om jag verkligen skulle springa loppet i det tråkiga vädret.

Ach jag gav mig fanken på att jag skulle springa det oavsett väder, trots att jag tidigare under hela jobbdagen undervisat utomhus och var rätt nedkyld när jag klev innanför dörren hemma. Tog en powernap, åt en bra måltid och begav mig iväg på min nya cykel mot stadion.
Det var mycket folk på plats trots vädret, kände att jag var lite sen men lyckades på något vis ställa mig bland dem 100 första i starten av flera tusen. Jag och mina kollegor skulle mötas upp efteråt, alla deltagare fick en picknickkorg efter loppet.

Jaha, hur gick loppet då? Smått besviken på min insats men det kanske inte är så himla konstigt, tiden blev bara 22.46. Hade nog varit okej med en tid under 22 minuter men med tanke på hur nedkyld jag var ska jag vara nöjd att ha kommit bland dem 30 första. Tjejen som vann fick en tid runt 16-17 minuter, en friidrottare.
Loppet blev mer en rolig grej med jobbet så jag ska väl vara nöjd.


En nästan nöjd Dajana! Typiskt att solen tittade fram senare mot kvällen men gud så kallt det var!

Alla fick picknickorg efteråt, mysigt var det!


Ligger i sängen just nu och fryser fortfarande, ska ta fram min Tiger Tail, har inte stretchat efteråt. Musklerna behöver ompyssling. Vill gå på massage NU!

_______________________________________________________________


Nu har jag lite klientarbete kvar att göra och sedan är det sängen! Sovmorgon väntar imorgon och friidrott med mina elever. På kvällen ska det pumpas med gymmet!

Adjö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar