måndag 2 maj 2011

My new bike - no more car!

Jag fyllde ju år i lördags och vi har redan firat mig två gånger, på fredag och lördag väntar vi återigen gäster.
Jag önskade mig i princip endast en sak, vilket ni alla visste och glad blev jag för presentkorten på Fridhems cykel. Då jag inte längre har tillgång till bil, ska det minsann cyklas till jobb. Orkade med kollektivtrafik en dag och sedan fick det räcka:) Dessutom underbart väder att cykla i!

Smått chockad blev jag över dagens cykelpriser dock, minns att en mountinbike kostade runt 1000-lappen när man var liten. Jag hade tur och köpte en Monarkcykel för endast 4000 kr (kampanjpris), annars ligger dem på minst 5000kr. Måste ha varit en bra kund, gick in i affären, tittade i 5 minuter, frågade efter en bra cykel, jämförde lite kvalité med pris och beslutade mig för en röd Monark!


En stolt ägare! Det tillkom en försäkring i priset och skulle tjuven slå till, slipper jag självrisksavgiften, och får en ny cykel. Senast jag och Johan inhandlade två nya cyklar försvann dem efter endast två veckor:( Återstår att se hur länge det tar den här gången..... dock ska jag alltid ställa ner den i källaren samt in i förrådet på jobbet.

Bye Bye

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar