tisdag 24 maj 2011

Bye bye Höör, HELLO Trellehulla!:) Ny klubb för mig!

Då var det klart, nästa säsong spelar jag i storsatsande klubben Trelleborgs HBK (tidigare Stavsten & IFK Trelleborg). Jag var på den första försäsongsträningen igår och vilket rus jag kände inom mig efter träning. Det kommer bli en grymt rolig säsong med nya spelare, nya tränare, ny organisation. Tjejerna är duktiga och jag är övertygad om att det kommer bli en spännande säsong! Man blir alltid taggad på ett annat sätt när det är ett nytt lag. Kände verkligen gjädje igår på träning, vilket jag inte kände de sista månaderna i Höör av olika anledningar. Jag är som mest vältränad nu och är redo för nya utmaningar! Flera nya spelare är på igång från högre divisioner, ska bli intressant att se vilka som kommer på träningen imorgon:)
Klubben storsatsar, en av anledningar till varför jag nappade på deras erbjudande.

Jag kommer hålla i fysträningen under försäsongen, vilket var mitt önskemål och efter mitt framförda upplägg kring mitt tänk kring träning och skadeförebyggande träning, nappade klubben på det.
Roligt för mig och mitt företag som hela tiden går framåt att få det här uppdraget, kul att få dela med sig sina kunskaper och erfarenheter!
Jag har börjat planera in delmomenten och det kommer bli en tuff försäsong!
 Träningsdosen för gemensam träning är 3 gånger per vecka och sedan ska det tillkomma 2 pass individuellt. Jag har alltid tränat mer än 5 pass i veckan och nu kommer det inte bli annorlunda. Mitt mål är att träna 7-8 träningspass per vecka, där bör du ligga för att hänga med i eliten, rent fysiskt och konditionsmässigt. I min träning räknas inte promender och annat tjohej utan riktig tuff träning, dock är det minst lika viktigt att få i 1-2 dagars vila, därav dubbla pass vissa dagar!

Tidningen var på plats i hallen igår, nedan kommer artikeln:)


Första nyförvärvet på plats

Text: Jonas Jakobsson
Publicerad 24 maj 2011 16.31 Uppdaterad 24 maj 2011 16.40
Handboll.
Trelleborg HBK storsatsar för att få ett starkt damlag. Dajana Jovanovic från H65 Höör är klar. Dessutom förhandlas det med fem spelare till.
 
Förra säsongen kom Stavsten näst sist i division 2. Men kommande säsong är det serieseger som är målet. Som TA berättat tidigare vill Trelleborg HBK göra en satsning även på damsidan.
Igår tränade damlaget för första gången i det nya namnet Trelleborg HBK. Med på träningen fanns ett meriterat nyförvärv. 26-åriga Dajana Jovanovic som de två senaste säsongerna spelat i H65 Höör, som i våras gick upp i elitserien, är klar för laget.

– Jag vill testa något nytt och det ser spännande ut med den satsning som klubben gör, säger Dajana Jovanovic, som spelar mittnia eller vänsternia.

Förra säsongen kom hon tillbaka efter en knäskada och tog inte en ordinarie plats i H65 Höör, där hon spelat i fem säsonger.

Hon bor i Malmö och känner till Trelleborgshandbollen lite eftersom hon är sambo med förre Stavstenspelaren Johan Börjesson.

Hon kommer ursprungligen från Sölvesborg och har även spelat i Karlshamn.

Dajana Jovanovic kommer dessutom att ha hand om lagets fysträning.
– Jag är idrottslärare och dessutom har jag ett eget företag som personlig tränare och hjälper klienter med träning. Det ska bli kul att få vara med och bygga upp fysiken och lära spelarna träna förebyggande, säger Dajana Jovanovic.

Hon lär dessutom få sällskap av fler nyförvärv snart.
– Vi förhandlar med fem spelare, så vi hoppas på fler nyförvärv. Vi ska vinna serien och nå elitserien i framtiden, det är målet, säger Eje Wilör, Stavsteninkonen som är med i HBK:s damkommitté, och som är delaktig i att hitta nya spelare till damlaget.

– Dajana är egentligen för bra för att spela i tvåan och det är kul att hon lockas av satsningen, säger Eje Wilör.

Även tränaren Fredrik Sörensen är nöjd med sitt första nyförvärv.
– Dajana har bra inställning och kommer att bidra med attityd på träningarna, det visade hon redan första träningen. Dessutom är hon erfaren men är fortfarande ung.

Av förra säsongens Stavstenlag är det endast Christin Larsson, som går till Skurup, som inte fortsätter. Med kommande nyförvärv har således Trelleborg HBK en stabil trupp till årets seriespel.
Tränare Sörensen inspireras av klubbens satsning på damlaget.
– Detta kommer att lyfta mig också. Det är kul att klubben vill skapa ett slagkraftigt damlag så att alla unga tjejer i föreningen har något att se upp till, något att sträva efter, säger Fredrik Sörensen.
– Vi är angelägna att ha ett bra damlag så att alla tjejer känner att vi satsar på dem också, säger Håkan Trulsson, vice ordförande i Trelleborg HBK:s ungdomssektion, som också är med i damkommittén


Då är det bara....på med klister så köööör vi!!!
Drar till gymmet och pumpar en sväng, sedan löpning nere vid ribban!
Tagg tagg tagg!:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar