fredag 29 april 2011

Fullspäckat schema, det går bra nu!

Det ska hinnas med mycket på kort tid. Jag har på senare tid insett hur pass värdefull tiden kan vara. Oftast hör man från olika hörn och kanter att människor inte hinner med saker och ting, att tiden inte räcker till. Handlar egentligen endast om planering och hur pass effektiv man är i sin sysselsättning. Tiden är faktiskt det enda vi har, men hur vi använder den är en annan sak! Va omtänksam med den tiden du har framför dig, du får aldrig uppleva den igen, njut alltid för just den här stunden eller lev i nuet som man säger. Ibland längtar vi så mycket in i framtiden att vi glömmer att njuta av livet för tillfället.

Nu när jag har lite uppehåll från handbollen har jag haft mer tid för mitt företag och det går strålande. Förra veckan fick jag tre nya klienter och nästa vecka väntar två klientmöten. Mitt företag utvecklas, jag utvecklas och mina klienter stortrivs som faktiskt är det viktigaste!
Man kan säga att jag har lite jobb att göra i helgen, och det tycker jag om!

__________________________________________________________

Idag har det hunnits med två träningspass. Jag och Hanna körde ett intensivt pass på gymmet och det "ryktades" att fröken Hanna hade lite svårt att röra sig efteråt. Hääärligt! Hon har minsann tagit i!
Vi tog en sväng inom Maxi och handlade, hon agerar min chafför, no more car for me. Lämnade av den idag i Höör. På måndag börjar jag cykla till jobbet, vad roligt:)

I alla fall blev det ett löppass senare, sprang 5 km för att testa formen inför vårruset på måndag. Tiden blev 21.22 minuter, vilket är helt okej även om jag ska ligga under 21 minuter. Nackdelen med vårruset är att det verkligen inte går att springa på i bra fart, för du måste hela tiden knuffas och springa sicksack. Jag ska i för sig springa med jobbet, en mer social grej än tävling. Om jag känner mig väl, kommer jag springa efter vårruset nere vid Ribban om jag inte lyckas springa som jag vill. Nåja, återstår att se.
Jag ska springa Malmömilen den 18 juni också och där kan jag springa på rätt bra!

Hanna filmade lite på gymmet när jag körde pullups, bjuder på videoklippet:

 2:a setet. 4 x 10.


Nu kommer Johan innaför dörren när som helst. De spelade match uppe i Stockholm och hann med flyget hem tidigt, skönt. De förlorade men johan blev matchens lirare igen med 7 mål. Jag är en stolt flickvän <3

Ha det fint kära läsare och trevlig valborg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar