onsdag 6 april 2011

MAQ - liggande rotation - videoklipp

Dagen blev inte direkt som jag hade planerat den, tyvärr!
Fick nog någon form av kräksjuka på jobb och det fanns inget annat att göra än att bege sig hemåt.
Nu känns det mycket bättre och imorgon är jag fit for fight igen.
Tråkiga är att jag missar Johans match ikväll mot Önnered och dessutom ingen träning för mig idag.
Ibland blir det inte som man hade tänkt sig.
Nya tag bara!

Det blir en hemmakväll för mig, måla våra dörrar står på schemat!
_____________________________________________________________________________

Delar mig med ett videoklipp på en bra övning från MAQ, liggande rotation.
Ligg på magen med ansiktet mot golvet, benen ska hållas ovanför golvet.
Spänn hela bålen och rotera en fri vikt sakta med raka armar.
Det behövs inte många kilogram för att övningen ska kännas i bålen och armarna.
Jag använder mig utav 2,5 kilogram.


Om ni inte har en fri vikt hemma, går det alldeles utmärkt att använda en fylld vattenflaska.


Enjoy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar