tisdag 15 mars 2011

Nothing to lose!

Kan meddela att mitt huvud har snurrat rätt fort idag efter det fantastiska beskedet!
Hur många är det som ska testas? Vilka testar ska vi göra? Kommer jag räcka till? Tja, jag kan ju faktiskt bara göra mitt bästa och har absolut ingenting att förlora om jag inte går vidare till programmet! MEN ni som känner mig väl, vet att jag ALDRIG ger mig lätt, speciellt i fystester! Det är något som jag älskar fruktansvärt mycket! Thats my thing! Man ska aldrig skämmas för något man är duktig på eller låtsas som man inte vet!
Jag kommer minsann vara redo den 23 april!

Hade ju något galet rus i kroppen och tränade 70 minuter på gymmet, körde ben och magen. Kroppen kändes så fräsch efteråt så jag tog bilen till Pildammarna och maxtestade 3 km för skoj skull för att se vart jag ligger just nu. Det blev 12.52 minuter på 3 km och då kändes benpasset, benen var inte lätta som fjädrar vill jag lova. Vi tjejer skulle klara 3 km under 15 minuter och det fixar jag lätt men det tråkiga är att coopers testet görs tidigt på morgonen och jag är ingen som helst morgonmänniska :( Men det ska nog lösa sig, ska morgonlöpa framöver för att vänja kroppen mer.

Har precis avnjutit en kycklingsallad med bulgur från Mix & Eat Café (alltid extra mycket kyckling:), underbart gott, som alltid! Skulle dock behöva äta lite till, får bli ägg och frukt.

Imorgon kommer Johan äntligen hem från Gran Canaria (jobbresa), längtar! Han ska få en extra stor kram för att han anmälde mig till att bli utmanare i Gladiatorerna.

____________________________________________________________________

Medan jag skrev detta blogginlägg ringde en kille upp mig som också blev uttagen till att bli utmanare och han undrade om jag fick reda på lite extra information när jag pratade med personen från TV4. Han har redan tidigare testats för att bli Gladiator men gick inte vidare och ska denna gång satsa på att bli utmanare istället. Fick dock reda på vilka tester de gjorde då och det var, chins, dips, brutal bänk, Beep - och Harres test samt idioten (återhämtningstest). Alla dessa tester har jag gjort rätt många gånger med handbollen (Svenska olympiska kommittés fysprofil). Gissa om jag kommer träna extra hårt på dessa?!
De lägger stor vikt på att man ska ha sin kropp som belastning.
Nåja, jag blev ännu mer taggad efter samtalet!

Nu måste jag återhämta mina ben efter dessa två pass idag, Tiger Tailen ska fram och göra under! Imorgon väntar ett nytt pass på gymmet samt löpning efteråt!
Halleluja!!!

Peace out!

2 kommentarer:

  1. Hahaha, jag skojjade med Mats och sa att jag skulle anmäla honom till Gladiatorerna.

    Sen satt jag och funderade på vem jag egentligen känner som skulle kunna vinna hela skiten.... och såklart poppade ditt namn upp.

    Jag sätter en slant på att du går hem med segern i detta program - bara du kommer med!!

    SvaraRadera
  2. tack Helen, det värmer verkligen! ska göra mitt bästa och går jag vidare efter testerna så är det inget annat än vinst som gäller! :)

    SvaraRadera