tisdag 15 mars 2011

Gladiatorerna nästa?

 Igår fick jag ett märkligt mail där det inledningsvis stod följande 
"Nu är det äntligen klart att du är en av de personer som vi vill se mer av under en uttagningshelg i Stockholm. Där kommer du att få göra en hel del olika tester med målet att DU blir en Utmanare i Gladiatorerna på TV4".
 Min första tanke var ju, vad är detta för "junkmail" och som aldrig får sådana mail till min jobbmail. Funderade inte så mycket över och läste mailet igen idag, och tänkte, jag måste ju svara och kolla för säkerhetsskull!
Jag mailar ansvarig och woops så ringer det 15 minuter senare i min telefon "Hej, det här är ......, jag ringer från TV 4 angående utttagningen till Gladiatoerna" 
Gissa om jag fick en klump i halsen eller? 

Då visar det sig att min älskade sambo Johan skickat in en anmälan utan att jag visste ett smack. Mannen i telefonen berättar att "din sambo gjorde en sådan otroligt bra presentation av dig så vi tänkte att Dajana från Malmö, som är idrottslärare och den träningsbakgrunden som hon har...henne måste vi ha med" 
Johan hade bifogat med min hemsida och blogg och tydligen gjort en sådan bra presentation att de valde mig bland alla 5000 sökande. 
Jag pratade länge i telefonen och han berättade en hel del om testerna vi ska göra, vilket jag vet idag att jag klarar (b.la minst 8 chins & 3 km under 15 min), inga som helst problem. Sedan ska de kolla simkunnigheten, andra fys -och konditionstester. Jag blev mer och mer peppad och nu har jag bestämt mig att den 23 april åker jag upp dit med Johan och gör testerna. De kommer naturligtvis titta en hel del på ens personlighet, en vinnarskalle som aldrig ger upp (stämmer rätt bra in på mig), våga visa känslor inför tv osv. 

Har drygt 5 veckor på mig att finslipa formen, gissa om Dajana kommer ligga i hårdträning nu? Jag ser detta som en rolig grej men samtidigt som en utmaning och ska göra mitt bästa! Man behöver inte väga 85 kg och vara stor för att klara av utmaningen, vilket kanske många tror!
Jag ska alltså fajtas om att bli en deltagare i ett av programmen och inte en gladiator (som jag inte har en chans till haha). Just to be clear ;)

Detta är de tidigare gladiatorerna, inte alls biffiga :S


Ach, NU KÖR VI!!!!!

4 kommentarer:

  1. Så jädra kul! Träna inte sönder dig nu bara! Ska bli kul att se dig spöa anabolapaketen. :D Haha! Håller tummarna för dig!

    SvaraRadera
  2. tack:) men jag ska först klara av testerna, jag kommer nog möta rejält motstånd..gäller att träna på innan:) ska göra mitt bästa :)

    SvaraRadera
  3. Jag tror du kommer klara testerna sjukt bra. Som du säger det mesta vet du redan att du klarar av :). Längtar efter att få se dig på tv hehe

    SvaraRadera
  4. Jag hoppas också det men de ska ju gilla en som person, står att man ska ta "plats och synas under testdagen". Ska jag nog kunna göra också! Sjukt roligt, men jag har inte förväntningar! Jag kommer testas mot andra sjukt vältränade tjejer...men men återstår att se! :)

    SvaraRadera