torsdag 17 mars 2011

Fyllt skåpet....

.....med kosttillskott! Jag lägger ungefär 800 kr på kosttillskott i månaden men det är så värt det!
Skåpet här hemma har varit tomt i några dagar och idag var jag tvungen att ta en sväng inom gymgrossisten efter jobb. I vanliga fall handlar jag alltid hos Seth på Breeze Fitness men ville verkligen ha det idag så denna gången fick det gå.

Jag kan inte leva utan Nectar proteinpulver, godaste och bästa proteinet på marknaden!
Smakar underbart gott och verkligen inte som Whey, som får mig att spy rent ut sagt!


Zero Impact, Nectar proteinpulver är ett måste! De hade varken Shock Power eller Extend (BCAA) utan blev rekommenderad Modern BCAA, som ska vara lite bättre än Extend. Innehåller mer L-Leucine och det gillar vi. L-Leucine är en essentiell grenad aminosyra (BCAA). L-leucine kan inte produceras av kroppen utan måste tillföras via mat eller kosttillskott.
L-Leucine har många fördelaktiga effekter för din träning bl.a hjälper den till att bevara muskelmassa och ger kroppen energi under träningen. Det mest intressanta för dig som tränar är dock L-Leucinets roll i proteinsyntesen under och efter träningen.
Efter uttömmande fysisk träning kommer kroppen att befinna sig i kataboliskt tillstånd tills näring kan tillföras. Under detta kataboliska tillstånd kommer proteinsyntesen att ligga nere eftersom det saknas vissa initierande ämnen.
De reglerande ämnena är L-Leucine och Insulin. Detta innebär att den anaboliska effekten av din träning och kost troligen är beroende av tillräckliga nivåer av dessa.

Hur hjälper L-Leucine min träning?
Tillför du 5-6g L-Leucine innan träningen kan du förhindra kroppen att hamna i kataboliskt tillstånd, du kan istället upprätthålla proteinsyntesen under och efter träningen.
En av anledningarna till varför jag dricker BCAA. Återkommer med mer information en annan gång!

Imorgon ska den provas, smaken heter "grape bubblegum" och det luktar jaaammi:)
Kostnad 369 kr och varar 35 träningar.
Good stuff!

_____________________________________________________________________

Igår hämtade jag Johan på Sturup, som jag och Hugo har längtat efter vår Johan.
Älsklingen köpte en present till mig som jag behöver, han känner mig väl!

Fick en parfym, Acqua Di Gioia by Giorgio Armani som doftar ljuvligt!
Tack baby <3


 

Dags att släcka för ikväll, skönt med fredag imorgon. Jobb, gymmet + löpning, städ och mys med Hugo väntar mig imorgon.

Godnatt allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar