lördag 12 mars 2011

En av mina favoritövningar - Videoklipp!

Jag har börjat filma lite övningar på gymmet som jag kommer dela med mig här på bloggen. En klar favorit bland alla benövningar är "singel leg squat" eller "pistolen" som det oftast kallas på svenska.


Det handlar inte endast om styrka i den här övningen utan också mycket om rörlighet, teknik, fördelningen av kroppsvikten och lite till! Svårighetsgraden ökar utan skor. Viktigt att foten inte släpper från golvet samt att hela bålen är spänd under utförandet. Tryck gärna ifrån (explosivt) när du reser dig.
Jag brukar träna med en vikt i handen också, lättast med en kettlebell.

Bara till att träna på!

Godnatt för idag!

3 kommentarer:

  1. hej dajana du är jätte bra
    yusra

    SvaraRadera
  2. Snygg teknik! Många brukar krumma väldigt mycket. Själv har jag som mål att klara den, men behöver öva på rörligheten

    SvaraRadera
  3. Tackar :) har ju kvar lite rörlighet från min tid som gymnast!
    Men du borde ju egentligen kunna det med tanke på att du också hållit på med gymnastik, eller? Klart så måste vi ju underhålla det hela tiden men det borde du fixa snart i alla fall! :)

    SvaraRadera