lördag 19 februari 2011

Kvalitetstid!

Lördagsmorgonen startade precis som gårdagen, nämligen med 38 graders feber. Runt 12.00-tiden steg jag upp ur sängen med ingen ork i kroppen. Johan åkte tidigt hemifrån då de hade match i Göteborg (som de tyvärr förlorade). Ikväll ska han ut och roa sig med sina vänner.

När febern hade lugnat sig en bit begav jag mig ut med Hugo för en promenad i det fina vädret. Hugo älskar att springa runt dammarna nere vid ribban och jaga änderna. Tog med hans favoritboll som han inte släpper blicken ifrån! Riktigt behagligt med solsken men jag fick ta på mig underställ och annat varmt pga av febern.


Hugo med sin favoritboll. Han kikar nog in änderna på andra sidan dammen.


Jam jam jam med grön boll!


Hugo hittade en pinne att gnaga på.


Dags att gå hem efter busig stund.


Kvalitetstid med min fina Hugo var det jag behövde idag.

Kommer nog fler inlägg ikväll då jag endast myser i sängen och gör av med så lite energi som möjligt. Ytterst viktigt att vila kroppen vid infektion/feber och låta den återhämta sig. Näringen man får i sig spelar också roll och aldrig är det bra med skräpmat eller sötsaker för att bli frisk, snarare massor med vitaminer, mineraler, antioxidanter, massor med vatten ect.
Håller man igång kroppen hela tiden, börjar arbeta för tidigt eller som tyvärr många gör, nämligen går till jobbet sjuka så kommer din infektion att vara längre eller bli värre! Jag har aldrig gjort det misstaget (förutom igår då kungen invigde vår skola) eftersom det inte är värt det! Ännu en gång säger jag det, det finns absolut ingenting som är viktigare än min/din hälsa! Mår jag bra så kommer min omgivning att må bra, jag kommer göra ett bra jobb osv! Det går inte att vara självisk när det gäller ens egen hälsa, punkt slut!


Bye bye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar