torsdag 17 februari 2011

The King is coming!

Det är faktiskt sant, vår kära kung kommer imorgon och ska inviga vår renoverade skola! Förarbetet har varit enormt, säpo och polisen har "rekat" skolan och det har kryllat av poliser på skolan några dagar nu. Det ska bli intressant och se hur många som kommer och det roliga är att när han har invigt skolan får ingen annan är vi i personalen och eleverna gå in i skolan! Kommer säpo tackla ner någon om det görs dumheter som att försöka ta sig in på skolan?

Vi har haft inbrott på skolan, en gång förra veckan och senast häromdag! Ingenting togs första gången och senast togs det endast lite vertyg från vaktmästarn och expeditionens telefon....hmmm man undrar ju vad de gjorde då? Har det någon koppling till kungens besök? Måste erkänna att jag blir lite rädd?!?!

I alla fall ser jag fram emot morgondagen, kungen ska t.o.m äta lunch i matsalen. Undra vad skolan bjuder på denna dag? Hoppas på några bilder under dagen.


__________________________________________________________________________

Kände mig lite dålig i eftermiddags idag, känner min kropp väl och visst hade jag feber. Bara till att meddela tränarn och hem till sängen. Sovit en stund och dags för mat igen och tillbaks till sängen. Måste till skolan imorgon, kan ju inte missa kungens besök!


Ingen matlagning idag nej. Svängde inom Mix & Eat och köpte en sallad och snälla Fallan skickade med en god soppa, tusen tack, ni är underbara!

Så här kan det se om jag inte lagar mat! Mix & Eats jätte goda sallad med massor med kyckling, soppa till förrätt och lite av deras färska surdegsbröd.


________________________________________________________________________

Måste bara dela med mig en liten bild på bebisen när jag badade honom igår. Han blir lite blyg i duschen, vilket han annars inte är!

Hugo ät nog lite rädd för vattnet, stackars. Och han gömmer sig sedan under täcket när vi fönar honom.



Dags för lite mat i magen. På återseende!
Imorgon är det en härlig dag och sedan går vi lärare och elever på sportlov en vecka! Halleluja!

Kram

7 kommentarer:

  1. HUUUUGOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!
    LOVE HIM!!!!
    //Amanda

    SvaraRadera
  2. Sååå söt han är! Vart har ni köpt honom? Är han ett "misstag", och då menar jag inte som det låter utan jag menar om det finns någon som föder upp likadana? Måste ha mig en Hugo! *gos gos* :)

    SvaraRadera
  3. Alla borde ha en Hugo!!! Finns ingen bättre hund!:)
    Tina, det är en blandras och en ovanlig sådan, tax, jack russle och chiwawa. Tror tyvärr det inte finns fler Hugo:( Vi har kastrerat honom annars hade vi gärna sett små Hugos:)

    SvaraRadera
  4. Hittade "Hugos" på Blocket! I Sundsvall dock :( Lite väl långt iväg, plus att de var inte så fint guldfärgade som Hugo. De var svart,vit och brun. Jag älskar guldfärgade djur. Guld eller helsvart. :) Guldfärgade kossor är ju t.ex. finast och sötast. Haha! Jag får hålla utkik helt enkelt.

    SvaraRadera
  5. va, är det sant? kul! Kan du inte länka så jag får se den andra små Hugos :)
    Hade du träffat Hugo så hade du blivit kääär :) Alla blir kära i Hugo:)

    SvaraRadera
  6. http://www.blocket.se/vasternorrland/Sma_blandras_valpar_32088922.htm?ca=22&w=3&last=1

    SvaraRadera