fredag 18 februari 2011

Konungens besök på min arbetsplats!

Idag har det varit en stor dag på min arbetsplats, Sofielundsskolan, där jag arbetar som idrottslärare för åk. 1-9. Som royalist är jag stolt över att Sveriges kung invigde vår skola och jag förmodar att jag inte är ensam om det.

Vi stod ute i kylan några minuter innan vår folkkära kung anlände med andra högt uppsatta personer inom Malmö Stad och säkerligen andra viktiga personer. Kungen var hela tiden omringad av säpo, måste erkänna att de smälte in fint bland allt annat folk.

Det hölls några tal och skolkören sjöng två fina låtar som de ska vara jätte stolta över! Kungen, hans följe och ungefär 20 fotografer/journalister begav sig till personalrummet där de fikade med elevrådet. Rundvandring i skolan stod next på schemat och sedan en klassisk lunch i vår fina matsal.

Ett klipp från besöket hittar du här 

Kan inte säga något annat än att hela dagen har varit underbar trots att jag vakande med 38.1 graders feber och tyvärr håller den i sig :( vi som spelar match i Stockholm på söndag. Det ser dystert ut för min del.

Ska fortsätta mysa i sängen, fortsätta dricka te med honung i och blablablabla... bli frisk!!!!


Cao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar