torsdag 24 februari 2011

I found it!

När jag handlade en sväng på Ica Maxi tidigare idag, hittade jag en vara som var lite bättre än dem andra, nämligen sojaglass UTAN socker! Då tänkte jag, aha.... de har säkert lagt till andra dumma tillsatser som ersätter sockert och grädden, men icke!


Glassen fick följa med hem för 49 kr! Kanske lite för dyrt! Kvalite kostar som sagt! Fruktos (naturligt socker) kommer vi inte undan ifrån. Smaken då? Tja, helt okej faktiskt och bör smakas tycker jag! Tog några skedar av glassen och sedan var jag inte sugen längre. Ingen vidare aptit har jag haft nu när jag varit sjuk. Mår dock mycket bättre idag! Ett lätt pass på gymmet på lördag ser lovande ut! Finally!


Då är det snart dags för sängen, upp tidigt imorgon (ofrivilligt)!

Adjö!

3 kommentarer:

  1. Gött att få såna här tips på din blogg Dajen :) det gillas!!

    SvaraRadera
  2. minns du vad glassen hette? letat överallt efter sockerfri sojaglass här i stockholm men det verkar omöjligt att få tag på..

    SvaraRadera
  3. Hej,

    Tyvärr kunde jag inte se vad förpackningen hette, men jag köpte glassen på Ica Maxi i alla fall. Tror det är italiensk glass också. Det kan vara så att det inte finns i deras sortiment längre, annars kan du fråga på Maxi.
    Hoppas du hittar den :)

    SvaraRadera