lördag 15 januari 2011

Certifierad TRX-instruktör! Oh yes I am!

En väldigt trött men GLAD Dajana kom hem från Ystad för en stund sedan! Började dagen med en god frukost på hotellet och sedan höll TRX- utbildningen på till ca 17.00 inne på Breeze Fitness. Det var ett härligt gäng med olika bakgrunder som deltog och det var givande! Nu är jag i alla fall en stolt certifierad TRX- instruktör! Certifikatet ska tydligen skickas från USA nämnde någon idag på utbildningen, nice!

Jag har själv ägt en TRX nu i över ett år så jag måste erkänna att jag hade rätt mycket kött på benen och det kan jag tacka Seth Ronland för! Kommer framöver sälja och introducera TRX till mina klienter men självklart ska ni andra som är intresserade kunna köpa det hos mig! Än så länge används min TRX flitigt i hemmet men så fort det blir lite finare väder, sätter jag upp det vart som helst och tränar! Fick tips på hur man kan linda den runt midjan och springa en runda först och sedan köra ett pass för att sedan springa hem, två pass i ett!

Bjuder på lite bilder från utbildningen!

Utbildningen började med introduktion och lite teori och sedan gick vi vidare med ett riktigt effektivt hårt träningspass på 20-25 minuter. Alla var genomsvettiga och trötta vill jag lova! Här är dem igång med uppvärmningen!


En core-övning, tar rejält på sidofläsket:P


Instruktören som höll i utbildningen! Han är riktigt bra!


Moi lyssnar för fullt! Inte alls inne i det:) En avslappnad uppvärmning, bara till att luta sig tillbaka:)


Vi hade lite tester under dagen, oh boy, de tar slut på en!


Tog lite bilder inne på gymmet också. Här är ett speciellt löparband där du själv drar igång det med hjälp av din egen fotisättning, går alldeles bra att springa men MYCKET jobbigare än ett vanligt löparband. Dina benmuskler får jobba enormt mycket mer och du kan verkligen känna hur du aktiverar gluteus, hamstrings, gastrocnemius och quadriceps. Seth nämnde att det endast är han och Karolinska som har en sådan i Sverige! Han är alltid först med allt! Gillas skarpt!


Minns tyvärr inte namnet på killen (som deltog i utbildningen, sorry). Det här är säkerligen något nytt för många! Finns många olika övningar att göra och här är en av dem!


Seth har många bra citat och andra uppmuntande ordpråk skrivna lite överallt på gymmet. Och jag blir motiverad varje gång jag ser dem!


I will do my best!




Efter utbildningen var det bara att sätta sig i bilen för att köra till en klient i Ystad! En äldre dam som vill komma igång med träning och samtidigt förändra sin kost. Jag presenterade den färdiga mallen och hon var nöjd med upplägget och jag med hennes inställning! Det här kommer gå alldeles utmärkt!

Nu är jag helt slut kära läsare, heeelt slut! Imorgon väntar match hemma i Höör mot Tumba 14.00, en seriefinal minst sagt. Behöver nog 10 timmars sömn för att återhämta mig så därför säger jag godnatt för idag! Söndagkväll ska spenderas i den nya lägenheten, det ska målas vitt! Dröjer inte många dagar innan vi flyttar in! Vi hörs imorgon. Fortsatt trevlig helg!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar