tisdag 21 december 2010

Ystad nästa!

Imorgon kör bilen (tidigt, har nämligen hört att vägarna är dåliga;) mot Ystad för att göra lite tester hos Seth Ronland på hans gym Breeze Fitness (best ever). Har haft kontakt med honom i ett år nu som jag är oerhört tacksam över! Jag har lärt mig så mycket av honom, som inte går att köpa sig via utbildning, thats the true! Så enkelt är det när man tar del av det bästa, både inom kost -och träning! Seth som person är enormt inspirerande och det driver mig att utveckla min egen kompetens till en ännu högre nivå inom detta yrket.

HÄR kan du gå in på Breeze Fitness och är du intresserad av att läsa Seths blogg går du in HÄR.

     Bild: Sethronland.nu

Seth driver ett gym och har dessutom TRX-pass som är grymt omtyckta! Jag och Johan körde ett pass i somras, helt underbart jobbigt var det! Fråga gärna Johan hur mycket han svettades under den timmen ;)


Efter besöket hos Breeze Fitness ska jag besöka min kära vän Michelle som driver ett spa endast 50 meter därifrån och vi ska umgås och ta en fika.

Ikväll har jag haft Johanna och Therese på middag och vi har verkligen pratat av oss, tack tjejer, det var hur  mysigt som helst.

Söta Therese och Johanna! Det blev 3 rätters middag ikväll och moi bjöd på följande:
Förrätt: Egen hemmagjord grönsakssoppa med hemmagjord vitlöksbröd på surdegsbröd samt färsk basilika, vitlök och olivolja.
Huvudrätt: Äggpanerad kycklingfile med Hasselbackspotatis. Viktväktarnas cream fraiche 5 % fett + lite gräddfil, hackat rödlök, vitlök och kryddor blev sås till maten.
Efterrätt: Hemmagjord äpplepaj med havregryn och utan socker samt vanlijsås.

Jag fick chokladglögg och Mixed minis av Therese och Johanna. Chokladglögg har jag faktiskt aldrig testat, tycker om vanlig glögg så det återstår att se hur det smakar. Tusen tack tjejer. Tre julkort har vi fått i år, ett från mina föräldrar (ett sjungande julkort) som är jättesött, ett från Marielle & Kim Åström (syrrans bästa vänner). Kortet påminner lite om Hugo, urgulligt. Och den sista från Michelle, Jonas och Freja. Hur söt är inte Freja på det kortet?
Tyvärr har vi inte skickat några julkort i år vilket är bad bad bad, vi var duktiga förra året och jag lovar er mina nära och kära att nästa år kommer det bästa kortet ever!

Nu ska jag och min sambo Johan massera varandra lite innan läggdags, våra muskler behöver det!

Ha det toppen!
Kram

4 kommentarer:

  1. Hur gör du äpplepajen? =)

    SvaraRadera
  2. Jag skivar tunna skivor av äpplen (skalade)och lägger dem i en form som är penslad med lite olivolja som dem inte fastnar inte torra.
    Lägger på lite kanel och sedan blandar jag havregryn, lite smör och lite ströbröd. Det är gott att lägga till lite nötter. Hacka sötmandel och valnötter och ös på.
    Själv gillar jag själva smaken av ungsbakade äpplen (gäller att hitta en bra äppelsort) och endast lite smuldeg över. Som tillbehör kan man lägga en klick kesella som smaksätts med funligt, färdigvispad vanlijvisp eller en klick med lightglass.
    Hoppas det smakar!

    SvaraRadera
  3. mmmm!! Gjorde den precis! Super god men går det på något sätt att göra den LITE sötare UTAN att den blir alltför onyttig? =)

    SvaraRadera
  4. Antigen kan du lägga i lite vanillinsocker typ 1-2 tsk eller 0.5 dl råsocker.
    Man kommer ju inte direkt undan någon form av socker om man vill ha de lite sötare.
    Hoppas det smakar:)

    SvaraRadera