söndag 19 december 2010

Vintermys i Dalby med familjen Börjesson!

Gårdagen spenderades hemma hos Johans föräldrar och vi hade minst sagt mysigt. Det bjöds på buffé och julklappslek. Många känner säkerligen till den leken och gud så mycket skratt det blev! Vår version är att varje person tar med sig en bra och en mindre bra juklapp. Sedan går det ut på att slå en etta eller sexa med tärningen för att kunna ta en julklapp. Andra rundan går ut på att att sno klappar från varandra oöppnade för att i sista rundan öppna dem och sedan haffa åt sig dem bästa. Hur roligt som helst och leken rekommenderas varmt! Familjen Börjesson har det som tradition och har gjort det i många år.

Jag kom med två klappar och åkte hem med fyra! Geishan fick stanna i för sig hos Bengt och Eva, för jag och Johan går in en tuff träningsperiod nu och då ska kosten hållas också! Näsdukarna kom till nytta at once eftersom jag fortfarande är lite förkyld. Hoppas på lätt träning imorgon!


Älskar mina glasögon (Ray Ban) som jag inhandlade i somras, det var dags att göra något åt sitt lilla synfel som man har.

Vi busade ute i snön med Johans kusinbarn Albin. Hugo älskar också snö och gillar att äta upp snöbollar som vi kastar till honom.

Inte lätt för lillen i snön, han är ju så liten.

Det snöade konstant hela dagen igår, och blöta blev vi minst sagt!

Härlig stämning i huset:) Johan och Kent (hans mammas bror) blev lite lulliga senare mot kvällen:)


Nu ska jag och Hugo ut på en liten promenad innan EM-finalen mellan Sverige-Norge! Världens bästa söndag!

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar