onsdag 1 december 2010

Det blir aldrig som man hade tänkt sig...

Redan igår innan handbollsträningen kändes min knäskål konstig, precis som om någon hade tagit en hammare och slagit mig gul och blå, väldigt underligt! Hade ont under hela träningen men trodde verkligen att det skulle försvinna, men icke. Nu handlar det inte om mitt senaste opererade knä utan det "friska" som jag opererade för 8 år sedan och det är väl så himla typsikt! Nu när jag äntligen är redo för match så händer det något med det andra knät!

Sov inte många timmar inatt och hade det rätt svårt på jobb. Eleverna hoppar för tillfället trampett och jag visar hela tiden de olika hoppen och tack vare Gaute som är lärarkandidat kunde vi lösa det. Han visade alla hoppen och det gjorde han jättebra!

Var hos sjukgymnasten idag för att göra mina sluttester men tyvärr blev det inget med det, istället fick jag akupunktur runt knät och sedan tejpade Mats knät. Det är bara till att hålla tummarna att det är något kortvarigt eftersom jag inte har slagit mig eller gjort något konstigt. Kanske en inflammation? Återstår att se!.

Fick i alla fall min nya kompakt. systemkamera NX 100 Samsung idag och jag är nöjd! Min mission var att hitta en mindre systemkamera för att lätt kunna ta med mig vart jag än ska. Kostnad 6000 kr inkl. objektiv och blixt. Kameran ska tydligen vara rätt bra för både nybörjare och mer profesionella fotografer. Jag vill kunna ta bra bilder till bloggen och dessutom filma emellanåt.

Kvällen kommer jag spendera hos Johanna, hon bjuder mig och Ann-Sofie på middag och jag övertygad om att det bjuds på massor med tjejsnack. Igår var jag hos min bästa Molli på glöggkväll och vi pratade av oss en hel del, betyder mycket! Älskar min Molli! Min älskade sambo Johan spelar match idag borta i Helsingborg och jag håller tummarna hårt, hejja Stavsten!

Ha det lovely!
Dajana

2 kommentarer:

  1. Hej
    Trevlig och väldigt intressant blogg, man märker att du vet vad du snackar om.
    Men om du tränar nio dagar på en vecka, när och hur hinner du vila då?
    Sen undrar jag lite om den dieten du äter, förstår inte riktigt hur man kan äta alla dagens mål inom åtta timamr!?
    Du får gärna förklara o exemplifiera hur du gör, det är inte lätt för en okunnig att maximera effekten av sin träning... Så tar tacksamt emot alla tips.
    Keep up the good work!

    SvaraRadera
  2. Tack tack!
    vad gäller mina träningar så gäller det att planera sin vardag. Jag tränar oftast 2 gånger 1-2 dagar i veckan, vilket gör att jag kan vila 1-2 dagar. Oftast hamnar jag på 8 träningspass /vecka.Träning innan jobb och på kvällen är en bra kombination eller att jag tränar 2 gg under lördag-söndag. Varierar en hel del. Nu när jag kommer tillbaka från min korsbandskada och ska spela match kommer det bli 6-7 träningar i veckan. Har man inte match är det lättare att träna på lite tyngre. Men visst, är man elitidrottare så blir det lätt att man vilar för lite. All elitidrott är inte skonsamt för kroppen och därför är det ytterst viktigt att äta rätt coh vila så fort man får tillfälle.

    Äter man enligt periodisk fast så får du in all din energi på tre stora måltider, alltså inte små mindre. Börjar oftast min första vid 13.00-tiden och sedan andra vid 15.30 (tränar handboll mellan 17.15 - 19.00) och sista och största måltiden efter träning, dvs runt 20.30. Resten av tiden dricker jag vatten. Tränar jag på morgonen är det lågintensivt och då dricker jag under träning BCAA, Scivation Extend eler Power Shock (min favorit) (Minskar muskelnedbrytningen och kortisolnivåerna, muskelnedbrytande hormon, förbättrar ATP produktionen och främjar musklernas cellvolym samt återhämtning. Gå gärna in på www.seth.ronland.nu och läs mer om PF, eller min hemsida www.f-i-t.se och läs under kost, länken finns tillgänglig där.
    Jag kommer fortsätta skriva en hel del om PF då det är nytt för många. Flera av mina klienter använder sig utav det och föredrar det och det visar oerhört bra resultat, uppdatering av klienter kommer inom kort. Det bästa av allt är att det är bra för kroppen enligt forskning.
    tack för din fråga! Alltid välkommet!

    SvaraRadera