måndag 29 november 2010

En idrottslärares vardag...

Friluftsdag stod på schemat idag och jag höll till i ishallen, vilket jag älskar! Att åka skridskor är inte det lättaste men när man väl får kontroll över sitt åkande är det en härlig känsla, bra träning för ben och rygg dessutom. Jag lärde mig att åka runt fem års åldern, inte så konstigt med tanke på att min familj alltid varit intresserade av vintersporter. Flera familjemedlemmar har tävlat på nationell nivå och även deltagit i vinter OS -84 i Sarajevo.

Idag hade jag mina 8-9:or, mestadels tjejer och de är hur goa som helst. Det finns absolut inget bättre än att se mina elever lyckas!




Några av tjejerna som jag undervisar i idrott och hälsa.




Min kollega Ulrika till vänster och en av våra söta elever.




Det är aldrig för sent för att lära sig något, eller hur Kicki? ;)



Kvällen kommer spenderas på gymmet, tvyärr ingen handbollsträning p.g.a. att tåget från Stockholm igår blev en aningens försenat efter matchen. Det viktiga var ju att vi vann!!! Kanske blir det en löptur också, vi får se. Nu ska jag i alla fall vila mig, det är också viktigt!


Ha en fortsatt trevlig måndag där ute i snökaoset.
/Dajana

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar