måndag 29 november 2010

Ensam ute i löpspåret...

... och det störde mig inte alls! Körde ett intensivt TRX-pass (40 min) med fokusering på överkroppen av den anledningen att på onsdag gör jag sluttester hos sjukgymnasten, allt från spänst, balans till styrketester. Vill med andra ord vara fräsch i benen och väl förberedd! Efter det gav jag mig ut och sprang en härlig återhämtningsrunda och satte pulsklockan på intervallerna 155 - 165 s/m och det blev perfekt, sprang 45 min. Ville egentligen springa intervaller men med tanke på att kroppen tar längre tid på sig att återhämta sig efter det, blev valet enkelt. Senare i veckan får det bli intervaller, vilket jag föredrar bäst då vi handbollsspelare snarare springer intervaller än långdistanslöpning på planen. Jag vill bli en bättre handbollsspelare, inte en maratonlöpare ;)




Färdig med min löprunda och fortfarande fräsch i benen. Gick ut med lillen en sväng efteråt, han är fortfarande förkyld annars hänger han alltid med ut i spåret.



Efter denna aktiva dag och 2 träningspass blev energiintaget rätt fint! Enligt periodisk fasta äter man sin största måltid efter träningen och nästintill alla kolhydrater som ska ätas. Ikväll blev det runt 1500 kalorier.

250 gram Nötfärs 5 % fett
125 gram EKO färsk pasta
4 st äggvitor + 2 st ägggulor ihop med oregana och färsk basilika
1 proteinshake (Nectar)
200 gram kastanjer
1 äpple
3 st omega-3 (breeze fitness)
3 st Orange Traid (vitaminer, mineraler, immunsystemet och leder)

Många tycker att jag äter mycket och det måste jag för att orka med ett heltidsjobb som idrottslärare och mellan 7-9 träningar i veckan!

Nu är det dags för aktiv vila, nämligen massage. Johan och jag är duktiga på att massera varandras muskler några dagar i veckan. Sedan är jag glad över en mina allra käraste ägodelar, nämligen Tiger Trailen som jag ska berätta mer om imorgon.

Sleep tight!
Kram /Dajana

2 kommentarer:

  1. Haha..vet ju egentligen hur den där massagen uppfanns från början :D

    SvaraRadera
  2. hehe Klart :) Kommer från fam. Jovanovic! Fint det!

    SvaraRadera