söndag 6 maj 2012

Summering av veckans träning

Då går den här hektiska veckan mot sitt slut och den avslutas på bästa vis! Sportsöndagen har varit suverän, IFK Kristianstad till SM-final i handboll och MFF vann mot Åtvidaberg som vi självklart såg på plats. Jag och Johan köttade hårt på gymmet i 80 minuter och bröt PF 16.00 och strax väntar veckans 9:e träningspass i form av 7-8 km löpning. Trots att jag haft två vilodagar den här veckan har jag lyckats träna på ordentligt. Imorgon drar försäsongen i handbollen igång och det blir mycket fys samt löpning fram till midsommar, och om jag känner Buttan rätt, väntar Coopers test den här veckan.

Ni undrar ofta hur mycket jag tränar så här får ni en summering av veckans alla träningspass:

Måndag:
Pass 1: Gym 70 minuter
Tisdag:
Pass 1: TRX utomhus 45 minuter
Pass 2: Löpning 7 km - medel tempo
Onsdag:Vila (kalas hemma)
Torsdag: Vila (Blekinge)
Fredag:
Pass 1: Gym 70 minuter
Pass 2: Löpteknik/löpskolning 10 min + 6 x 700 meter med 90 sek vila.
Lördag:
Pass 1: Gym 70 minuter
Pass 2: Löpning, intervaller 6 x 300 meter med 60 sek vila + 8 x 50 meter (snabba ruscher -snabbhet)
Söndag:
Pass 1: Gym 80 minuter
Pass 2: Löpning 7 - 8 km (ska strax ut och göra det)

Det var veckans träning, känns bra i kroppen tack vare mina två vilodagar och lite massage. Fram över kommer träningsschemat se annorlunda ut med tanke på att 6 timmar ska tränas i Trelleborg plus ytterligare några timmar tyngdlyftning. Träningsdosen kommer öka, det ska lyftas tungt på gymmet, springas som sören i löpspåret, spänsten samt handleden ska tränas ordentligt (som jag satt upp som mål under försäsongen), TRX och Rip Trainer ska med ut i naturen och användas. Nu börjar allvaret! Jag är redo!

Några bilder från veckans träning













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar