söndag 6 maj 2012

Great exercise for core

I tisdags var det äntligen dags för TRX Suspension Training utomhus och vädret kunde vi definitivt inte klaga på. Vi har hittat det perfekta trädet nere vid Ribban, vid en av dammarna och jag har faktiskt sett fler använda just det trädet. Ni kanske föll för mitt tips:) Vill tipsa er med en bra coreövning som också går att utföra på en pilatesboll.

TRX Pike som övningen heter, kräver stabilitet från överkropp samt hela core för att stärka magmuskulaturen och axlarna. Övningen är relativt svår och kräver en aktivering av quadriceps samt att man undviker böjda ben. Jag älskar kroppskontroll över allt annat vilket bl.a är ett bevis på hur kvalitativt och bra man kan göra en övning och TRX Pike föredrar jag utföra med god kroppskontroll och därför görs den sakta. Viktigt att få kontakt med de muskler som arbetar, i den här övningen core och axlar. Det gäller alla övningar som vi gör för visso!

Vill ni ha fler tips? Gå gärna in på min Youtube kanal, Dajsan85 heter jag. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar