måndag 7 maj 2012

Kommer sakna dig som tusan!

Ikväll hade vi vår första försäsongsträning i handboll och fokus ligger på kondition/uthållighet första månaden. Det innebär löpning alla tre träningarna i veckan, love it! Dagens två timmar bestod av fys, mycket löpning med boll och därefter sprang vi utomhus och de var valfritt tempo, lätta ca 4 km. Jag har tränat hårt de senaste veckorna och känner att min kropp är på hugget nu när vi körde igång ikväll, gött! Nästa vecka väntar Coopers test, precis som jag förutspådde:)

Nu när handbollen är igång igen börjar jag också inse att skolavslutningen närmar sig med stormsteg. Självklart ska det bli enormt skönt med sommarlov men det innebär också en mycket tråkig sak. Min vän och kollega Carolina som jag delar undervisningen med, slutar då och jag blir ledsen av den tanken. Vi har arbetat häcken av oss, byggt upp en riktigt bra och kvalitativ idrottsundervisning som visat sig vara mycket god och eleverna har utvecklats. Det gör ont i mitt hjärta när jag inser att Carolina försvinner och jag blir ensam. Hon har nämligen ett vikariat på skolan och det löper ut snart.




Hopp hopp! Vi njuter av naturen när eleverna orienterar.

Varför hoppar inte jag? haha...
Skönt att njuta en sväng under arbetstid.
Denna dag var det uppstigning långt innan alla andra
öppnade sina ögon. Vi satte upp banan 06.00. Nästa
vecka blir det ännu tidigare........

Carro sätter upp en kontroll

Den här kontrollen går inte att missa......


Så kul vi har haft tillsammans. Nu väntar friidrott några veckor, två friluftsdagar och en fotbollsturnering och sedan slutar Carro :( Längtar inte till den dagen men vi får passa på att njuta och ha roligt ihop fram tills dess.









1 kommentar: