tisdag 15 maj 2012

Hard work

Vem lever ett glamoröst liv under vardagarna? Inte jag i alla fall! Full rulle på jobbet för att sedan träna, ev. göra PT-jobb och äta och vips är klockan 22.00 och då görs det inte många knop här hemma på Sergelsväg. Aktiv återhämtning innan läggdags är däremot populärt och ikväll blir det TriggerPoint.

Arbetsdagen på skolan var betydligt längre än vanligt idag, hemma runt 19.30 och jag ville inget annat än att slänga mig i sängen och ta en fin tupplur. Eftersom vi fick ledigt den 30 april var vi tvungna att arbeta in några timmar extra och självklart var det värt det.

Inte valde jag sängen, big no! Istället spenderar jag och Johan en bra stund på gymmet. I 90 minuter köttade vi och nu är jag heeelt slut i kropp och själ. Jag kunde ju inte ligga på latsidan medan mitt lag sprang Cooper test nere i Trelleborg plus handbollsträning på det. Tro det eller ej, men jag ville så gärna springa! Jag och några till från laget får istället ladda och springa nästa vecka.

Dessa dagar när det inte hinns med matlagning som vi annars alltid gör, är det bra med en back up plan. På Ica Maxi kan man mixa sin egen sallad och det blev en salig blandning med bl.a tonfisk i vatten, kyckling, rökt skinka, broccoli, ruccola, gröna bönor, körsbärstomater, soltorkade tomater, salladslök och annat gott. Vårt gym i västra hamnen ligger precis bakom Ica Maxi vilket underlättar en hel del för oss. Kostnad, 11:90/hg. Min och Johans sallad gick på ca 170 kr, kanske inte jätte billigt men gott var det!

Näää minsann, sängen kallar! Upp runt 05.30 för att på nytt sätta upp orienteringsbanan med Carolina i Pildammsparken. Det bästa av allt är att vi är lediga torsdag-fredag.

Godnatt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar