onsdag 2 maj 2012

Då alla vill vara idrottslärare

Det har varit en minst sagt hektiskt långhelg med massa kulighheter, överraskningar, romantik, humor och mycket mer. Mer kommer i kommande inlägg imorgon eller till helgen för idag har jag det superstressigt. Ikväll vankas det kalas för mig och vi blir åtta tjejer. Igår gjorde jag världens godaste tårta (ingen grädde i såklart, avskyr det) och strax drar jag igång med massa tapasrätter och dylikt. Kommer bli en great kväll med de bästa tjejerna. Några som tyvärr inte kunde komma, ni kommer vara saknade.

Jag ville visa er hur min första dag efter långhelgen har varit. Två lektioner inställda pga andra aktiviteter och därför endast två kvarstående lektioner som har spenderats ute i det underbara väder. Idrott och hälsa är inte begränsad till den delen att nästan all undervisning ska ske inomhus vilket det oftast är med de teoretiska ämnena. Det är så befriande att kunna ha undervisning utomhus! Idag skulle nog de flesta tackat ja till vara idrottslärare. Premiär för brännboll i stekande sol och det är nog en av få gånger som vi idrottslärare kopplar av. Många tror dock att många av våra dagar ser ut så men faktiskt är det en myt och det förstår nog de flesta. Any way, har i alla fall njutit idag men imorgon bitti när ni alla sover, sätter jag och Carolina upp en orienteringsbana för 9:orna. Ska bli kul att komma ut till Pildammarna och låta eleverna springa mellan kontrollerna. Hoppas på solsken även imorgon!

Nu måste jag hugga i här hemma, massor som ska tillagas och förberedas. Trevlig onsdag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar