söndag 29 april 2012

Den perfekta dagen

Gårdagen var en dag fylld med överraskningar, glädje och spänning! En dag som vi alla tjejer önskar oss men sällan får uppleva. Min fina sambo hade planerat den perfekta pre-födelsedagsdagen. Jag var totalt såld, lyrisk över alla "stopp" vi gjorde under dagen. Jag fyller år imorgon och jag kan säga att bortskämd är endast förnamnet till vad min älskling bjöd mig på igår!

Det enda jag fick veta var att vi skulle starta igång lördagen med ett svettigt spinningpass i 60 minuter. Därefter hade jag 30 minuter på mig att fixa till mig men håret var inte viktigt. Min enda tanke var att vi skulle röra på oss, ha en hjälm på huvudet eller liknande. Vardagssnygg var dresscoden.

Bilen for mot triangeln och vi parkerade i deras garage och då tänkte jag att vi skulle luncha där, men icke! Istället gick vi ut från köpcentret och klev in på Hilton där vi skålade in min födelsedag med deras dyraste och godaste champagne, gott! Vi mumsade i oss en god lunch och njöt av varandras sällskap.

Efter "Hiltonstoppet" fick vi skynda oss till nästa stopp som var kl 13.00 och efter ca fem minuters promenad var vi framme. Jag tittar upp och ser att vi kliver in på en salong. Yyeeeeyyy! Frisörskan tvättade mitt hår flera gånger, masserade min hårbotten länge, fönade och stylade håret efter mitt önskemål. Ååhh vilken lyx ska ni veta! Frisören bokas endast för klippning för min del men den här gången blev jag bortskämd rejält! Vi kom överens om att hon skulle locka håret och spraya på för att det skulle hålla hela dagen. Fortfarande visste jag inte vad som väntade mig resten av dagen. Efter en timmes ompyssling var håret stylat och fint.

En mysig promenad genom centrum för att stanna vid nästa stopp som var Triumph. Jag fullkomligt älskar deras underkläder men priserna är inte att leka med, därför skämmer jag inte bort mig ofta i den affären, i princip aldrig! Jag har verkligen världens bästa kille, som lät mig välja en BH och en sporttopp från butiken. Ingen billig affär för honom men han ville skämma bort mig och jag tackar så hjärtligt mycket.

Ett fikastopp på Hollandia där vi unnade oss varsin bakelse, mums så gott det var. Folkmassan på stan var stor, inte så konstigt kanske i och med att det är lönehelg.

Nöjd och glad trodde jag att vi var klara med alla stopp och som jag hade fel. Ett stopp hos USA Nails för att bygga naglar, fransk manikyr såklart. Riktigt snygga blev det, me happy! Vi handbollsspelare har väl kanske inte världens finaste naglar. Flera dagar i veckan hittar jag handbollsklister kvar på kroppen och runt naglarna, vackert (not). Spelar ingen roll hur mycket jag skrubbar mig, klistret vägrar gå bort. Any way, naglarna blev så fina.

Både jag och Johan började bli rätt trötta i benen samt hungriga. Nästa stopp blev Via Napoli, en restaurang i vårt kvarter. Unnade oss varsin pizza i solen. Då kände jag mig nöjd med livet. Vi njöt av varandras sällskap, pratade om allt möjligt och bara "va", otroligt avkopplande och skönt.

En vilostund hemma var inte helt fel, välbehövligt. Sedan var det dags för att göra sig i ordning för kvällsmiddagen. Taxin hämtade oss och inte helt otippad stannade han utanför Lemongrass. Min favoritrestaurang! Det jag inte visste var att Jenny och David satt och väntade på oss. Kvällen blev helt perfekt, vi skrattade, pratade minnen, skålade, åt god mat...perfekta avslutningen på denna helt underbara dag. Vi tog även några drinkar på Rosen (Malmös finaste hotell). En cocktail fick duga för mig, jag har ju svårt för alkohol men den var rätt god.

Vilken perfekt dag! Går inte att tacka min sambo tillräckligt för allt. Jag hade verkligen ingen aning om något, alla dessa överraskningar var överväldigade. Jag är så tacksam, glad och en aning bortskämd, kanske okej att vara det när man fyller år?!? Kul att Jenny och David joinade oss på kvällen, jätte trevligt hade vi. Puss till min prins!:)






1 kommentar:

  1. Så gulligt gjort av honom för detta förtjänar världens bästa Dajana. Grattis på födelsedagen.. Hoppas du blir ännu mer bortskämt av alla dina nära och kära. Ha en underbar dag <3 Krammiiis / Nasrin

    SvaraRadera