torsdag 10 maj 2012

Blött och slaskigt ska det vara!!!

Jag är så grymt taggad inför kommande säsong, vill träna hela tiden och framför allt springa på och belasta hjärtat så blodet pumpas till max. Det är en underbar känsla att springa klart intervallöpningen i totalt ösregn.

Tredje handbollsträningen för den här försäsongen hölls av vår nya tränare, Fredrik som senast kommer från Lugi. Tränarstaben är komplett och nu kör vi! Vi kickade igång med intervaller, uppvärmning 300 meter och dynamiska övningar. Alla intervaller skulle ligga på 80% av den maximala hjärtfrekvensen.

Löpning 300 meter
Vila 30 sek
Löpning 800 meter
Vila 60 sek
Löpning 300 meter
Vila 30
Löpning 800 meter
Vila 60 sek
Löpning 300 meter

Done!
Älskar känslan efteråt ett löppass och speciellt intervaller. Dagens löpning skedde i årets skyfall men det var ändå kvavt i luften, otroligt lätt och skönt att springa. Ser verkligen fram emot löpningen tre gånger i veckan och dessutom ska jag själv springa minst en gång i veckan. You just gotta love it!

Inomhus blev det fokus på fys, passningar och skott. Bra träning! Jag är utmattad och någon här hemma ska ge mig lite massage, yeeees!

Kommande helg kommer bli storslagen! Min bästa vän Rebecca och Co. kommer ner från Stockholm och ska stanna heeela helgen! Mys, ishockey, handbollsfinalerna, utgång på Glasklart och annat skoj. Jag ska klämma in tre-fyra träningspass under helgen också med start imorgon efter jobb. jiiihhaaaa! Det sprudlar energi ur
min kropp vilket är märkligt för egentligen är jag trött och behöver sömn:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar