fredag 20 april 2012

Spinning

Jag är allt annat än morgonmänniska men när klockan ringer en fredag, kan man se lite glädje och energi från min sida. Mitt arbetsschema är kanon på fredagar vilket gör att jag hinner med massor under dagen. Idag joinade jag det grymma spinningpasset som alltid är smockfullt under lunchtid och idag var det inget undantag. 45 minuter fyllda med tuffa, intensiva, svettiga och brännande intervaller satt vart de skulle, underbart! Inte nöjde jag mig med spinningen och därför fick armar och mage kämpa i ytterligare 45 minuter. Hela kroppen fick sig därmed en genomkörare men än är inte dagen slut. Ikväll blir det löpning med fokus på rehab/återhämtning vilket innebär att tempot är relativt lågt för att få blodgenomströmning, återhämta mig snabbare inför morgondagens två träningspass.

Det är ytterst viktigt att arbeta med aktiv vila om du tränar ofta och det är något som många är dåliga på. Kroppen behöver "plåstras" om eller tas hand om efter den påfrestningen som vi ständigt utsätter den för. Jag föredrar Triggerpoint, TigerTail, massage och rehablöpning som alltid får mina muskler att känna sig fräschare samt minska träningsvärken. Tio minuter, några dagar i veckan fungerar för mig men nu under uppbyggnadsfasen kan det bli varje dag, beroende på hur sliten jag känner mig. Vaknar jag stel på morgonen är det tecken på att kroppen behöver ompyssling. Glöm inte att lyssna på din kropp!

Dagens "idrottslärare-outfit" är en av mina favoriter. Löpartajts och en funktionell-tröja, båda från Peak Performance. Den rosa snygga träningsbagen fick Johan när han tecknade kort hos Sats. En svart till honom och självklart en rosa till mig.



Det är fredag and I feel great! En promenad med Hugo efteråt hann jag med innan magen skrek efter första måltiden. Hemlagad "fri måltid" ska ni ta del av i nästa inlägg. Resten av fredagen spenderas hemma tillsammans med min buse. Johan och hans pappa är iväg med sina anställda i Tyskland, de ska bl.a se när Dortmund tar hem ligan i helgen. Johans anställda fick inte veta någonting förutom vad de skulle ha med sig och snacka om lyx att två limousiner hämta upp de imorse. Trevlig resa. Imorgon kommer Evelina hit (blev aldrig av förra helgen) och vi ska träna och mysa. Nice!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar