tisdag 10 april 2012

Mjölksyra på cykeln-check!

Jag blir inte klok på det här vädret, det öser ner, vinden är kall och man vill inget annat än att krypa ner under täcket. Tur att träningen piggar upp en på Sats. Fokus ligger på ben och kardio av en speciell anledning och det känns efter cykel-och steppasset idag. Jag avslutade med intervaller på cykeln och herregud vilken mjölksyra jag fick stå ut med, fantastiskt! Bredvid mig hade jag Johan som svettades som
aldrig förr och tiden rann minsann iväg då vi följde liverapporteringen från kvartsfinalerna i handboll. Igår såg vi damernas match på SVT samtidigt som vi körde kardio.

Så fort jag sätter mig på en cykel tänker jag på min klient Katarina, som i princip bor på sin cykel. Hon kan alltså cykla tio mil i ett svep utan problem och dessutom ta ett SM- guld som veteran. Jag inser snabbt att jag aldrig hade haft psyke till att sitta på en cykel så länge, vecka efter vecka och i samma veva tyckt det var roligt. Jag beundrar verkligen Katarina som atlet, hon är grymt duktig och driven och det är ett nöje för mig att samarbeta med henne. Tillbaka till gymmet imorgon för mer cykel:)

Jag behöver solljus just nu och inget regn och blåst! Sommaren är inte långt borta men ändå bär jag vinterjackan, dont like it at all! Sommaren är uppbokad med två deluxe resor som jag berättar om senare. Bring me some light!

Kvällens gottis blev färska jordgubbar som slank ner rätt kvickt, mums.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar