onsdag 18 april 2012

Älskar att träna med dig

Hej bloggläsare! Längesen jag uppdaterade, måste bli bättre på det så jag inte förlorar er:) Bloggen blir för tillfället bortprioriterad eftersom andra saker måste gå före men det blir bättre. Under den senaste tiden har jag äntligen fått mer kvalitetstid ihop med min sambo och det roligaste måste nog vara att vi lyckats träna sju av de åtta senaste dagarna ihop, vilket förmodligen aldrig hänt tidigare. Vi triggar och uppmuntrar varandra hela tiden och prestationen blir alltid bättre. När den ena känner sig sliten och hellre vill vila hemma, puschar den andra på och det slutar alltid med att vi tränar. Det finns alltid en risk att det pratas för mycket under träningen när man tränar ihop med någon annan men inte när det gäller oss två. Musik i öronen hindrar "småsnack"! Jag är lyckligt lottad som har en sambo som älskar träning över allt annat, vet ärligt inte vad jag hade gjort om jag han hade varit en soffpotatis?! I alla fall, kan vi träna och umgås i hela tre veckor till innan "det vanliga" livet startar upp igen, dvs. försäsongen i handbollen. Har ni också någon som ni tränar ihop med? Tränar ni på eller pratar ni mycket? Försök att peppa varandra, medan den ena tränar kan man alltid göra en övning vid sidan om eller kan ni köra varanann gång på övningen och då vilar ni lika länge.

Ni som kanske läst tidningen vet att Dejan inte kommer vara kvar som tränare för oss vilket är himla tråkigt men Buttan kommer vara kvar och hon är ju en klippa! Landslagsmeriterad tränare som jag dessutom haft tre år i Allsvenskan, det kommer bli en bra säsong! Skönt att få reda på upplägget, träningsläger, cuper etc. Det är Buttan expert på, att planera och strukturera upp allting som rör handbollen flera månader i förväg och på så vis kan vi spelare också planera vår vardag. Jag är nöjd!




Två glada träningsfreaks cyklar på och svettas till handbollsmatchen som visas på TV.
Två flugor i en smäll! 


Min korta lunchpaus är över, jag bryter inte PF förrän ca 15.00  vilket ger tid till annat som tex. bloggen. Gäller att vara effektiv! Jag slutar också tidigt på onsdagar, hinner vila en stund innan träningen. 
Back to work people!

3 kommentarer: