tisdag 20 mars 2012

Nöjd!

Igår och i dag har jag och Carro lämnat jobbet sist av alla, många timmars övertid för att hinna med alla omdömen som ska in om våra elever i idrott och hälsa. Den stressigaste tiden för en lärare, omdömen, uppföljning av åtgärdsprgram och utvecklingssamtal. Det ryms helt enkelt inte inom vårt schema då undervisningen och allt annat administrativt arbete täcker det. Vi har i alla fall varit riktigt duktiga och är klara med årskurs 8-9 som har deadline på fredag. Skönt!

En snabbvisit hemma för att sedan bege mig till mitt andra hem i Malmö, nämligen Sats. Kunde inte få nog av träningen, blev ett hejdundrans svettigt och intensivt pass på 1h 40 minuter! Halleluja moment efteråt, kroppen svarade så himla bra och muskelkontakten var bättre än någonsin. Brukar aldrig träna så länge på gymmet men i dag glömde jag bort tiden, musiken fick mina muskler att nästan sjunga av energi, underbart! Ett stort plus till mitt gym som har allt jag önskar! Inte många gym som har det utbudet som Sats erbjuder förutom Breeze Fitness som står överst på listan!

Kvällens långa pass innehöll bl.a snatch, stöt och MAQ-Draken. Hela kroppen fanns med i dagens program!

Dagens pumpbild efter träningen, fint med lite tryck i armarna trots att jag inte la fokus på de! Ni känner väl igen loggan på linnet? Ja just det, Gladiatorerna! På lördag är det dags för min semifinal och jag räknar med att alla ni kära läsare är bänkade framför TV:en då, 20.00 i TV4!

Jag är nöjd med min dag! Imorgon väntar äventyr;) Tjingeling!:) Godnatt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar