tisdag 27 mars 2012

Jag är i final i Gladiatorerna!!!

Ber om ursäkt för min sena uppdate så här efter att jag blev klar för final i Gladiatorerna! Woohoo, I did it! Mitt mål med tävlingen var att gå vidare från grundomgången och inget annat. Att jag sedan tog mig till final begrep jag knappt själv när Gry berättade, fällde några tårar ska ni veta. Min första reaktion till Johan va "hur ska hinna ladda för finalen? Den är ju om knappt.....11 timmar?:/" Inspelningen var klar runt midnatt och finalen skulle gå av stapeln 13.00 dagen efter. Fort, tillbaka till hotellrummet där min klack började festa till det lite och Johan masserade igenom min kropp, jag krängde en pizza trots brist på aptit. Jag behövde all energi i världen och jag hade fortfarande inte smällt att jag, lilla jag, gått till final!!!!!

Precis som i grundomgången fick jag en dålig start, inte minst i duellen mot Bullet. Jag hade ju ingen chans mot denna powerwomen, haha, vilket jag visste. Jag hann knappt swinga min tops och vips var jag nere i vattnet! Ingen har slagit henne och därför känner jag mig inte kass för det:)

I väggen fick jag en bra start men fastnade tråkigt nog efter 2/3 av väggen och kunde inte fokusera och leta efter ett grepp och plötsligt var Kitsune ifatt mig, tråkigt nog. Hon är en grym klättrare vilket jag visste sedan innan! Sådan information är egentligen INTE bra att veta, speciellt inte i den här tävlingen. Även om hjärnan är inställd på ett mål så finns informationen i det undermedvetna. Min motståndare Malin klättrade för övrigt bra och fick välförtjänst sina tio poäng i grenen.

Ringarna är en riktigt svår gren och varken jag eller Malin var någon höjdare i den. Det kanske ser lätt ut vilket jag också kan tycka ibland men i ärlighetens namn så är det 1000 gånger svårare att stå där och ta poäng. Ibland undrar jag hur jag överhuvudtaget kunde ta poäng i vissa grenar? Gladiatorerna är inte nådiga någonstans!

Lite poäng började trilla in efter rekylen och herregud vad jag blev glad över de poängen!!! När jag är arg, presterar jag som bäst, när någon retar mig eller säger till mig att jag inte duger, tar det endast fram viljan i mig att fightas hårdare! Att jag visar gester med attityd är ett tecken på att jag är glad och nöjd! Du måste visa att just du har övertaget för annars gör de det, det är just det som spelet går ut på vilket tyvärr många missat utan istället retar sig på att tex. jag vågar visar lite attityd, jag är inte rädd eller var aldrig i alla fall utan jag var där för att fightas och vinna på lika villkor! Visar de attityd, gör jag detsamma:) thats it! :) Poängrekord blev det i alla fall i rekylen för mig och nu ledde jag över Malin som tog sju poäng i samma gren.

Attackboll, som tillsammans med rekylen är mina favoritgrenar stod på tur och även där gick det bra. Jag skramlade ihop 20 poäng men jag hade nog kunnat skrapa ihop några poäng till, nu när jag ser det i efterhand. Den här grenen är verkligen speciell och hur många poäng du tar som utmanare har faktiskt mycket att göra med vilken Gladiator du möter, det spelar i för sig roll i alla grenar. Just i denna kan poängen go bananas om du själv som utmanare är duktig medan din Gladiator är lite sämre. Hyper, som jag mötte va inte dålig, hon fick ner mig några gånger men hon orkade inte stå emot så mycket som hon kanske önskade. Any way, 20 poäng till mig och 12 till Malin.

Gatloppet kom ju till att bli otroligt intressant! Precis innan jag skulle springa, viker sig mitt ben och jag i princip trillar framför Bullet, hon spar ju inte direkt på krafterna och ger mig en fin snyting rakt upp i ansiktet. Just då gjorde det inte ont (fick en spricka i näsbenet som kändes efteråt) och jag gnällde banne mig inte, jag tål stryk! Jag ville bara förbi stålkvinnan, väl förbi henne vet jag att trycket blir mindre. Men sablans, det gick inte! Hon var som en köttätande vägg! Det som jag sedan blev arg för var för att hon knuffade till mig bakifrån med sin tops, långt efter att domaren blåst av. Jag accepterar inte osportslighet, det ska vara på lika villkor! Är jag i avslappnat läge och hon trycker till finns risken för skador, thats it! Simple as that, och det säger jag rätt tydligt efteråt när Gry pratar med mig. Jag blev arg med all rätt! Att vika ner sig i det läget skulle endast visa på svaghet och det existerar absolut inte i min värld! Jag är vinnarskalle och jag tackar Bullet för att hon fick mig till att tända till på allvar inför hinderbanan! Sedan får folk tycka precis vad de vill från sina tv-soffor. Alla får vi ha fria åsikter:) Jag var där, jag fightades mot dessa Gladiatorer, jag fick ta mycket stryk, jag gav stryk, jag kämpade och slet och befann mig mestadels i underläge och ändå lyckades jag ta mig till final. Jag är stolt!

15 minuter senare var det dags för den avgörande hinderbanan! Det jag hade i tankarna var att inte missa på något moment som tex. på balansgången som jag gjorde i grundomgången, inte stressa över att Malin jagar och att springa för livet upp för rullbandet och klara det på första försöket! När jag ser hinderbanan i efterhand ser jag riktigt trött ut när jag klättrar upp för pyramiden men jag upplevde inte samma känsla på plats. Tvärtom hade jag massor med energi när jag väl sprang upp för rullbandet, konstigt nog! Jag var way more tired under grundomgången och ändå kapade jag min tid ordentligt, från 2.36 i grundomgången till 2.02 i semifinalen! Tror jag måste tacka Bullet en sväng för hon tog mitt kämparglöd till en annan nivå, tack!:) Jag måste påminna mig själv också att jag deltog i tre program på raken, dvs. fre-sön. Fattade inte riktigt att jag gick till final när Gry berättade.... kändes långt ifrån verkligt! :)

Jag är som sagt i final i Gladiatorerna och jag nyper mig än idag för ibland känns det inte som verklighet! Jag möter Elin Hansson som jag känner lite grann från handbollsplanen, vi har möts några gånger under åren men hon la skorna på hyllan för några år sedan och idag tränar Elin Crossfit här i Malmö. Elin är en grym atlet och jag vet vilka kvaliteter en handbollspelare har och därför visste jag att finalen skulle bli jämn. Ni vet att jag absolut inte får avslöja någonting utan ni måste slå på TV:en på lördag 20.00 och hejja fram oss utmanare. Vem tror ni tar hem finalen? Ni kan gå in på TV4:s hemsida HÄR och rösta på er favorit! Jag hoppas att jag har ert stöd mina kära läsare:)

Här är lite bildern från Gladiatorerna

Här får jag storstryk av Bullet i duellen:) 

Klätterväggen

Hinderbanan

Här är det tungt i hinderbanan... man får ingen luft och mjölksyran når en liten "topp" 

Här springer jag upp för rullbandet och finalen:) Happy happy!

Tack Malin för en tuff kamp:)

Det blåa och grymma teamet till finaaaaal! Luis va grym i hinderbanan!!!


Äventyret är på väg mot sitt slut och nu återstår endast den stoooora finalen. Jag kommer njuta och fira oavsett hur det går :) Tack till er alla för alla sms, mail, hälsningar och ert stöd och lyckoönskningar, det betyder världen för mig. Det är också i sådan här situation man inser vilka ens riktiga vänner, de som verkligen bryr sig och stöttar en, ni vet vilka ni är! <3 



4 kommentarer:

  1. Grymt imponerad av dig! Hejar på dig i finalen :). Tycker faktiskt att du har helt rätt attityd... Om nu gladiatorerna ska visa sig tuffa, kaxiga osv, varför ska då inte ni utmanare göra det? Klart ni ska visa att dom inte kan köra över er :)

    MEN som sagt, grymt bra jobbat!

    SvaraRadera
  2. Tack så hemskt mycket för de fina orden:)
    Jag håller med, alla ska få visa känslor och vara kaxiga men tyvärr passar det inte alla och har man helt plötsligt "taskig" attityd. Jag bryr mig inte om sådant utan istället tar jag åt mig fina ord och kommentarer som din:)
    Tusen tack!:)

    SvaraRadera
  3. Haha jag tycker det är fantastiskt roligt med den lite kaxiga attityden, men jag skrattar även åt den något mer skånska dialekt du tagit dig an ;) hehe.
    Du är ju sån som person, ingen ska sätta sig på dig. Och det tycker jag är HELT RÄTT. Kör på bara. Jag tycker detta är skit grymt!

    HEJA HEJA HEJA!

    SvaraRadera
  4. Haha har jag en skånsk dialekt haha ?? Nääää har jag? Inte de vackraste enligt min mening men det blir väl så efter nästan tre år här:)

    Tack för din stöttning:) vi får väl se hur kaxig jag är på lördag, kommer ju inte ihåg ett smack själv så det ska bli intressant!:)
    Lycka till i kvalet ikväll, ni fixar det!:)

    SvaraRadera