torsdag 1 mars 2012

Inte tillräckligt med energi

Två träningspass avklarade i dag precis som igår och då krävs det ett högt energiintag för att hålla kvalitén och orken uppe. När man tränar mycket är det lätt hänt att äta för lite som jag tydligt gjort i dag. Jag skulle behöva äta mer mat men ni som känner mig vet att jag kränger mat i massor när det vankas matdags, kanske inget konstigt med tanke på mitt yrke samt träningsintensiteten. Tur att jag har mina kosttillskott! Istället får det bli mer mat efter träningen, mums med torsk! Det fick bli massor med grönsaker i form av broccoli, selleri, tomat och morötter och självklart 200 gram keso mini. Saknar dock mina kolhydrater som vi alltid äter efter träning men vi har slut på allt hemma! En proteinshake intogs direkt efter träningen as usual och lite vinddruvor.

Tips till er är att tillaga torsken i foliepapper, ös gärna på med kryddor och det räcker med 20 minuter i ugnen. Finns inget som slår torsk!

Ett annat tips till er en torsdag som denna är proteinsmoothie. Enkelt att göra, nyttigt och sagolikt gott! Jag har tidigare gett er tips på olika proteinsmoothies och ni som inte önskar proteinpulver i kan självklart ta bort den ingrediensen. Får oss som dricker proteinshakar varje dag kan det för omväxlingsskull vara extra gott att få andra smaker på köpet. I dagens smoothie har jag mixat ihop en halv kesella lätt, halv banan, 1 dl frysta blåbär 1,5 skopa Nectar proteinpulver och halv glas vatten. Resultatet får ni på bilden...

Imorgon är det helg, skööönt! Ett lättare träningspass på Sats direkt efter jobb väntar och därefter spelar Johan match i Trelleborg, hejja hejja. På lördag spelar vi match mot Kävlinge borta och vad kvällen bjuder på har jag ingen aning om men det ska tittas på Gladiatorerna! Dags för semifinal! Många som undrar när det är min tur, den 24 mars som gäller! Don't miss it!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar