onsdag 28 mars 2012

Förberedelserna är igång

Morgonpromenad i solsken är uppiggande och ger energi oavsett hur trött min kropp är. Somliga föredrar en dusch för att vakna till ordentligt medan andra behöver fysisk aktivitet för att väcka kroppen till liv.

Johan är inne på att vi båda ska börja promenera varje morgon innan jobb vilket skulle gynna våra kroppar. Vi tränar ofta sent och kroppen är rätt stel vid uppstigning. Är vädret fint ute ökar motivationen automatiskt för oss. Problemet är att speciellt jag är allt annat än morgonpigg! Mina yrken är energikrävande vilket innebär att jag är fysisk aktiv mestadels av dagen och därefter väntar egen träning, vilka blir många på en vecka. Frågan är om jag orkar? Tjae, återstår att se när klockan ringer. Jag vet att det skulle gynna mig får tänka positivt när det är som mest jobbigt vid uppstigning. Mycket gnäll nu;) Det löser sig och sedan är det så mycket roligare när vi är två! Jag ser också fram emot vår uppbyggnadsfas tillsammans. Johan ska precis byta gym till Sats, våra löpningar startar ingång på allvar inom kort, tunga pass på gymmet och TRX och Ripen ute i naturen. Under kommande försäsong kommer jag lägga lite extra fokus på spänst och min handled, vill bli vassare med mitt skott!

Har avverkat en skön promenad i solsken och funderar på när jag ska bryta PF idag?! Får hålla mig någon timme innan jag äter min förstå måltid. Trevlig onsdag på er!

2 kommentarer:

  1. Idag verkar det som om du bryter fastan väldigt sent eftersom du lyckats låsta ute dig :-) Men din riddare på vit häst är på väg...... /J

    SvaraRadera
  2. Min vackra prins:) skynda dig, det är inte roligt att sitta och vänta i trappuppgången:(

    SvaraRadera