torsdag 9 februari 2012

Inget jag önskar...

Då var det dags igen..... Tråkiga feber!
Igår efter träningen kände jag mig riktigt dålig och väl hemma visade termometern det jag befarade:(

Skulle egentligen inte jobba idag men var illa tvungen eftersom jag och Carolina har hand om
planeringen av friluftsdagen som äger rum på tisdag. Allting var tvunget att vara klart och det var rent ut sagt plågsamt att jobba i 38 graders feber! Det är en sak att ha ett stillasittande jobb och helt annat att bedriva undervisning i idrott och hälsa. Det konstiga är att både jag och Carolina är sjuka, sannolikheten borde vara noll! Morgondagen spenderas i sängen och samma lutar det för henne. Tråkigt!

Det här med infektioner är intressant! Tidigare var jag aldrig sjuk men nu när jag arbetar med barn, insjuknar jag i förkylningar två till tre gånger per år. Många av barnen kommer dessvärre sjuka eller halvt friska till skolan, tar sig runt näsan, runt munnen och sedan kramar de personalen och därför är det inte konstigt att vi insjuknar. Är man sjuk måste man stanna hemma så enkelt är det! Risken finns att det blir en ond cirkel av det hela och för tillfället är det många på jobbet som dras med förkylningar och annat. Redan för två veckor sedan var jag förkyld och hade feber två dagar och trots att jag känt mig kry verkar infektionen inte ha släppt. Smällen kom igår som sagt och det är endast till att på nytt kurera sig och hoppas att det onda försvinner till söndag, viktig match mot Helsingborg väntar!

Jag har verkligen inte tid till detta, har tusen saker som måste göras. Kraften räcker inte till något just nu, I need to accept that!

Vilar mig i form med min buse...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar