torsdag 12 januari 2012

Tävlingssäsongen i tyngdlyftning är igång

Mitt mål är Senior-SM som går av stapeln nov/dec i år. Nästa helg är det dags för första tyngdlyftningen i seriesammanhang, lite annorlunda än vad jag som handbollsspelare är van vid. Under fyra tillfällen under våren kommer serieverksamheten att äga rum och om jag inte minns rätt representeras klubben av tre damer där jag är en av dem.

Jag ser verkligen fram emot detta, 21 januari går jag in i serieverksamheten inom tyngdlyftning. Målet i dessa fyra tävlingar är att få till sex godkända lyft och att få mer rutin och säkerhet i lyften, självklart lyfta mer och mer också.

Jag har inga större krav på mig själv under första tävlingen (för en gång skull) i den bemärkelsen att jag måste slå personbästa. Fick en härlig smäll på samma ställe som jag fick lårkakan under helgen idag. Ingen större fara men det känns, CAI PAN och lindning gör under medan jag sover. Sedan har jag haft krångel med tummen som håller på att repa sig men jag är redo nästa vecka. Skönt att vi är spellediga från handbollen dem gångerna tävlingarna äger rum. Perfekt tajming!

Dagens träning känns i kroppen vill jag lova! Tre timmar med tyngdlyftning, styrketräning och handboll men det är underbart! Längtar efter gymet imorgon, fullkomligt älskar att svettas och ge järnet på Sats! Slutar halv ett på fredagar, hinner därför med en powernap innan, jippi! Powernaps är numera heligt hos mig vilket ni säkert läst om här i bloggen.

Nu väntar några minuter med mitt TriggerPoint- kit för att påskynda återhämtningen samt mjuka upp musklerna. Inte vill man ha stela muskler imorgon.. Nää :)

6 kommentarer:

  1. Hur menar du "om jag inte minns rätt"?

    "Skönt att vi är spellediga från handbollen DE gångerna tävlingarna äger rum" är ett annat, korrekt sätt att skriva ovan angivna mening på.

    SvaraRadera
  2. Jag gillar att du styrt upp antalet snyggbilder ;)

    SvaraRadera
  3. Härligt! Gött med kort fredag!

    Bye the way, älskar färgen på din tröja! :) Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Falk, fantastiskt roligt att du lämnar sådana värdelösa kommentarer på min blogg, notera min blogg där jag kan skriva precis hur jag vill. Haha, men tack för att du lämnar spår efter dig och får även upp min statistik för tydligen är du här inne rätt ofta.

    J, gör mitt bästa:)

    Älskar tröjan Sofie, härligt färg! Vill ha fler:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag försökte bara hjälpa, faktiskt. Att jag skriver tydligt och inte "gulligt" gör kanske att du tolkar det som kritik. Själv blir jag alltid glad när någon kommer med kritik, förutsatt att den utvecklar mig själv. Jag tycker att jag försökt hjälpa dig och även bara ställt helt vanliga frågor. Du är kanske cynisk och självgod av dig?

      Detta är fjärde gången hittills jag är inne på din blogg, så du måste ha väldigt lite läsare om jag för upp din statistik.

      MVH
      Falk

      Radera
  5. Ironi Falk! Och ja, jag har många läsare men du förstod nog inte ironin i det. Orkar faktiskt inte lägga energi på sånt här. Hade jag kommenterat varenda fel jag läser i en blogg så hade jag inte haft tid över till något annat. Kritik kan jag absolut ta men det du skriver är nästan lite löjligt, förstår bara inte hur du orkar om du läst min blogg fyra gånger! Du kanske tycker det är kul men jag bryr mig inte att de ibland blir lite fel faktiskt. Nog om det!

    SvaraRadera