onsdag 25 januari 2012

Ofrivillig vila!

Den ofrivilliga vilan, varför? Ligger nedbäddad under täcket och kollar på handbolls-EM men jag vill inget annat än att träna själv! Vi har de två viktigaste matcherna framför oss och därför har jag verkligen inte tid med en förkylning. I samråd med min nya tränare Dejan, beslutade vi att jag skulle stanna hemma och istället komma på morgondagens träning, vi går igenom taktiken inför söndagens match, borta mot Jönköping.

Jag är inte det minsta förvånad över förkylningen då jag och Carolina har haft 12 grader i idrottshallen i 1,5 vecka. Kan meddela att undervisningen blir lidande, vi fryser, eleverna fryser, vi går runt i vinterjackor och handskar och det blir svårt att instruera, t.ex. under pågående arbetsområdet som är gymnastik. Nä, tummen ner för det och vi hoppas på en förbättring, det är trots allt vår arbetsplats!

Tog en trip till Apoteket och inhandlade nyttigheter och igår krängde jag dessutom vitlök! Håller tummarna för att min kropp svarar snabbt och kryar till. Termometern visar ingen feber utan det är en rejäl förkylning. Jag som aldrig är sjuk:/ nästan aldrig i alla fall! Jag kikade i min träningsdagbok och 2011 var jag dålig två gånger vilket jag tycker är okej. Jag rör inte en fena när jag blir dålig och det har stärkt mitt immunförsvar mycket! Skakar fortfarande på huvudet när jag ser, läser och hör att idrottare och motionärer struntar i kroppens signaler och tränar ändå. Ytterst vanligt att många återgår till träningen innan infektionen gått över och tyvärr kommer det i sin tur att sänka immunförsvaret och antalet infektioner kommer öka.

Mitt råd är att lyssna på kroppens signaler och avstå från all fysisk aktivitet!

För min del blir det sängen och handboll resten av kvällen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar