tisdag 24 januari 2012

Athletes creatine

Tänkte dela med mig av kreatinet som jag dricker och kan varmt rekommendera er! Finns att köpa på Breeze Fitness.

Kreatin - Optimalt tillskott för explosivitet och styrkeökningar.
En klart prestationshöjande produkt som även visat sig ha en positiv effekt på konditionsidrott. Kreatinet tas upp av muskelcellen och omvandlas till kreationfosfat, vilket är ett av muskelns energisystem. Kreatin förstärker dessutom träningen genom att öka antalet satellitceller. Kreatin är ett väl studerat tillskott som kan anses som ett säkert tillskott för friska individer.
Med över 100 publicerade studier som stöder effekitiviteten och säkerhet är kreatin ett av de bästa tillskott en atlet kan använda.




Det finns flera olika doseringar och den jag använder mig av, är 4 tsk, två gånger om dagen i 10 dagar och sedan tar jag paus några dagar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar