lördag 28 januari 2012

Frisk och redo för match!

Tacka vet jag min "aktiva vila" med att påskynda tillfrisknadet. Glad att jag ställde in allt på agendan och stället fokuserade på min egen hälsa. Det har hjälpt och jag är frisk, kroppen är fullproppad med energi och så fort jag ser min träningsväska och mina stinkiga knäskydd, kliar det i mina händer. Jag längtar efter att klistra in handbollen och spela match imorgon! Yey!

Tidigare under dagen promenerade jag med Hugo i det frostiga vädret och jag går inte ut utan underställ, mössa och vantar längre. Nu är det inte längre "vårkänslor" utan bitande kyla! Välbehövligt med lite uppvärmning inför morgondagens match och det blev två långpromenader.
_______________________________

Nu, under kvällen har jag självklart varit fastklistrad vid TV:en och kollat på Gladiatorerna och herregud vilken smäll Gary fick, två spruckna kotor och akut till sjukhuset under inspelningen. Himla tråkigt att det inträffade under första grenen och jag förstår honom att han önskar revansch! Dessvärre skulle det ta uppe mot ett år innan han blir helt återställd och i juni förra året spelades programmet in.

I alla fall så bjöds det på show som alltid och nu är jag verkligen nervöööööös, om exakt fyra veckor står jag där! Min tur! Vill ha lördag igen, och igen och igen.......
_______________________________

Just nu chillar jag och Hugo i sängen och kollar på film.
Imorgon blir det en liten sovmorgon och jag hinner se ca 1½ h av Australien Open finalen mellan Djokovic och Nadal. Bra start på söndagen som sedan fortsätter mot Jönköping!

Ha en fortsatt trevlig lördag allihopa!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar