måndag 26 december 2011

Min mysiga jul

"Lill" julafton spenderas traditionellt hos svärföräldrarna i byn Dalby där skinkan och uppesittarkväll är i fokus. En mysig afton tillsammans med även Johans syster Anna och Gustav och visst var skinkan saftig och god, och visst blev det vinst på Bengts Bingolott och dessutom på en dubbellott.

Den här plutten är numera som ett barn till oss.

___________________________________

Julen firades för första gången i Lund, hos Martin och Sofie (Johans bror) i deras fina 20-tals villa som Sofie inrett fint, hon driver trots allt en av Sveriges största inredningsbloggar Room by Sofie, värt en klick vill jag lova!

Julkänslorna fanns på plats så fort vi gjorde entré i hallen. Dukningen, julpyntet, julmusiken och självklart gästerna förhöjde dem mysiga julkänslorna. Snön var väl det enda som fattades denna inte så kalla jul. Nåja, jag trivs utan snö också (löpningen går finemang då). På julbordets läckerheter höll jag mig främst till laxen, skinkan, sillarna, en bit bröd och en klick av rödbetssallad. Mycket gott!

I år tog vi ett gemensamt beslut att hoppa över julklapparna men trots det fick jag några enstaka, tusen tack för dem! Johans brorsdöttrar var självklart lyriska över tomtens intåg och paketutdelningen, precis som det ska vara.


Glögg och Kalle Anka.

Jag och min fina Johan.

Johan med hans söta brorsdöttrar, lilla Esther och Ebba.

Ebba vet numera hur man gör pussmun och poserar på bild. Check!

Fin juldukning

Mina stiliga killar

Sötnöten Esther som snart blir två år.


Det var min mysiga jul i bilder.
Imorgon ska jag fortsätta julmysa här hemma i Blekinge och kicka igång annandagen med långpromenad med mamma och Hugo, kanske även pappa hänger på:)
God fortsättning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar