torsdag 1 december 2011

-"vad kämpar vi för - seger!"

Ja.... Och det var just det vi gjorde under gårdagens match! Jag föredrar match under en helgdag och absolut inte under en vardag. Visst, är skönt för dem som inte jobbar men mindre roligt för oss som gör det! En aningens stressad och seg i huvudet anlände jag till hallen. En sak var jag medveten om och det var att vi var tvungna att kämpa idag, fortfarande spelare sjuka och skadade.

Precis som i förra matchen tog det en halvlek innan vi kom igång och själv hade jag inget flow i mitt spel under första halvleken. Smått frustrerande men strax innan det blev pausvila kom jag igång på allvar! Hittade tillbaka till kämparglöden från förra matchen och hela laget visade enorm vilja, trots slarvigt spel emellanåt! Vi orkar mer än våra motståndare, vi är mer uthålliga!

För min del blev det åtta baljor men jag är långt ifrån nöjd! Bakåt brukar det var bra, jag fightas och köttar allt i min väg och så upplevde jag det igår också! Däremot framåt tog jag några dumma avslut:/ Lite dålig timing i löpningen mot mål med bollen gjorde att satsningen och skottet blev sådär emellanåt. Så trots bra bakåt och åtta mål framåt är jag inte nöjd! Jag ställer enormt stora krav på mig själv!!!

Nåja, laddar nu för tyngdlyftning och handboll, ca 3 h träning! Imorgon är det gymmet som gäller men på lördag minsann, väntar veckans första vilodag!

En bild säger mer än 1000 ord!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar