lördag 31 december 2011

Året var 2011!

En dag kvarstår av det händelserika året 2011, många av mina drömmar och mål har jag uppfyllt. Utöver det har det hänt positivt överraskande saker och ting som har och kommer förändra mitt liv och jag är beredd! 2012:s planer smids om inte hela tiden i mitt huvud men rent konkret kommande veckan. Glädjen är ofantligt stor, bara tanken av vad som väntar mig ger mig rysningar över hela kroppen.

- 2011 var året då jag lämnade H65 Höör för gott efter 5 säsonger. Flera av dem åren kommer alltid finns nära mig som fortfarande betyder mycket. Sista året då jag kämpade för att komma tillbaka efter min korsbandsoperation var med blandade känslor. Ständig motvind på handbollsplanen vid min återkomst satte sina spår och jag tackar faktiskt det idag för det gjorde att jag inte är kvar i den klubben! Bästa som kunde hända mig var att skriva på för satsande Trelleborg HBK Elit! Inte nog med att min Johan spelar i herrlaget, mottagandet av klubben har varit mycket professionellt och vi leder serien med en match mindre spelad. Endast ett mål i sikte, att ta hem guldet! Glädjen är stor på planen igen, jag levererar, mitt lag levererar! Uppdrag som fystränare i klubben kommer förhoppningsvis att vidareutvecklas inför kommande säsong!

- 2011 var det året jag startade ett eget företag inom personlig träning och det har fått sig en rejäl skjuts i rätt riktning. En riktigt snygg och modern hemsida som har mååånga träffar dagligen, tack vare Lund Media Group som ligger bakom den. Den kommer uppdateras rejält nästa vecka! Motionärer och meriterande idrottare på klientlistan, bloggen ökar ständigt i läsarstatistik och allt fler stora sajter länkar till min blogg vilket jag är oerhört tacksam för, har fått större och utmanande uppdrag att se fram emot, utbildat mig till instruktör i TRX Suspension Training och TRX Rip Trainer och fler utbildningar är inbokade! Har införskaffat mig den coolaste företagsbilen som syns på vägarna, stort tack till Folieproffsen i Kvarnby!

- 2011 var det året den största överraskningen någonsin kom genom ett samtal, från TV4! Min fantastiska sambo som känner mig utan och innantill anmälde mig till Gladiatorerna och efter många fystester och intervjuer, kom jag med i det mest folkkära tvprogrammet som tidigare visats på TV4. Av 9000 duktiga sökande blev jag en av dem 32 tjejer och killar som skulle fajtas mot Gladiatorerna. Programmet börjar sändas om exakt en vecka, 7 januari och ni vill verkligen inte missa det! Den största och häftigaste upplevelsen i hela mitt liv, fantastiska atleter fick jag träffa under inspelningen och självaste showen kommer bli makalöst tuff, spännande, roligt och framförallt ett minne för livet. Programmet som jag deltar i sänds 25 februari, 20.00 i TV4, DONT MISS IT!!!! Mycket mer information kommer fram över på både hemsidan och bloggen.

- 2011 var det året då jag och min sambo Johan köpte lägenhet (köpt i oktober, inflyttning i februari) och totalrenoverade den. Vi trivs som fisken i vattnet i både lägenheten men också i området Ribersborg där vi har nära till vattnet, hundrastplatsen för vår buse Hugo, Västra Hamnen och stan. Bättre kan det inte bli, eller kanske lite då vi nyligen gått in i vårt sista projekt, nämligen renoveringen (skapandet) av det nya badrummet.

- 2011 var det året jag påbörjade en ny utmaning i min träning, nämligen tyngdlyftning. Allt började med min fysträning som jag höll i för laget i tyngdlyftarlokalen. Den duktige och meriterande tränaren Ingemar fick syn på mig när jag lyfte och genom ett hemligt överenskommande med Johan där dem ingick i ett avtal som innebar tre träningar i veckan och Senior SM 2012! I min första tävling slog jag både klubbrekord och mitt personbästa och dessutom klarade jag kvalgränsen till SeniorSM! Under 2012 kommer jag att utöka till fyra träningar, följer med Johan när dem tränar handboll tidigt på lördagarna. Självklart går det inte om jag spelar match och handboll kommer alltid komma i första hand, det är min passion! Så länge mina knä håller, jag är frisk och kry i allmänhet och samtidigt levererar på handbollsplanen kommer jag gasa i botten!

- 2011 var det året jag för första gången gick på sommarlov efter att ha arbetat som idrottslärare i ett år. Otroligt händelserikt, utmanande och roligt år har det varit på Sofielundsskolan! Första gången jag sa hejdå till mina årskurs nio elever som har satt sina härliga spår i mitt liv. Flera av dem har jag kontakt med idag och det glädjer mig att se dem lyckas! Utöver min tjänst som idrottlärare är jag dessutom med i Utvecklingsgruppen tillsammans med en liten skara av personalen och ledningen som arbetar för att utveckla arbetet på skolan, marknadsföra oss och våra nyrenoverade lokaler och mycket mer. Dessutom har jag hand om elevrådet i årskurs 6 - 9! Jag vill hade tiden ha utmaning och utvecklas som pedagog!

- 2011 var också det året jag lärde känna nya vänner och lämnade flera s.k vänner bakom mig som har svikit mig, gjort mig besviken och ledsen och behandlat mig illa, köpte mig en fin cykel och började cykla till jobbet, bytte gym till Sats, gjorde den lyxaste semestern ever genom att åka till New York och spendera den med min syster som bor, arbetar och lever sin dröm där, såg två fantastiska konserter med U2 och min favorit Rihanna, insåg hur skönt och mysigt det är att få komma bort från stressiga Malmö och hem till mina föräldrar på landet och umgås med dem och vår katt Moggi och inte minst har jag lärt mig en viktig sak och det är att tro mig själv i alla lägen, aldrig ge upp, när ingen annan tror på dig så kommer jag igen dubbelt så bra. Om du inte provar och misslyckas ibland, kommer du heller aldrig att lyckas! Jag lever verkligen efter mitt motto och tänjer på mina gränser och vill ständigt mer och 2012 kommer bli ett fantastiskt år!
Hurra och skål!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar