tisdag 29 november 2011

Vi startade upp med milen!

Intensiv, givande och bra dag! Arbetsdagen avrundades runt 16.30 och efteråt var det dags för min och Carolinas premiärträning ihop. Två idrottslärare och goda vänner som har kommit överens om att träna ihop varje tisdag, we like!

Då hon nyligen varit förkyld och jag spelar match imorgon, mjukstartade vi med att springa milen, dock rehablöpning. Runkeepern visade 58 minuter och vi konstaterade att den farten kunde vi ha hållit i minst en mil till. Syftet med dagens löpning var att få blodgenomströmning i musklerna och påskynda återhämtningen. Under sådant här löppass ska det finnas rejält med kraftresurser för en fartökning om så behövs och känslan ska vara att man kan hålla på hur länge som helst och det var just så vi kände, skönt! Måste erkänna att det är lite småjobbigt att komma i mål efter ett sådant här pass och inte känna sig utmattad, jag älskar ju ta ut mig när jag väl springer. Rehablöpning är trots allt rehablöpning! Klokt av mig att bromsa igen med tanke på matchen imorgon.

Jag hann även arbeta med mitt TriggerPoint-kit ikväll, körde igenom
mina ben rejält och säger bara "damn", de behövde sig en fin omgång. Svetten rann och då förstår ni vad mina muskler tyckte om det. Nu är jag mer än redo och laddad för match imorgon!


Direkt efter löpningen väntade min klient på mig och under två timmar långt möte gick vi igenom hennes nya träningsprogram. Sara är en meriterad löpare som vill satsa mer och mer och det är ett nöje att få vara med i hennes satsning! Grymt duktig och trevlig tjej som vet vad hon vill och med hennes härliga inställning kommer hon greja detta alldeles utmärkt! Pepp pepp!


Bilder från träningen idag:

 

Svettiga och nöjda efter en mil!

1 kommentar:

  1. Tack för igår! Är superladdad nu och första styrke/stabilitetspasset är avverkat - jobbigt, men kul! Det gick väldigt bra i början, sen totaldog magen under näst sista övningen! Ska bli så spännande att se hur det utvecklar sig

    SvaraRadera