söndag 27 november 2011

Rättvisan spelar sin roll till slut! - payback!!!

Vilken match vi gör igår mot Anderstorp! Fem ordinarie spelare borta pga skador och sjukdom resulterade i två man på bänken! Aldrig har vi fått slita och kämpa så mycket och ikapp kom vi men handboll är en bedömningssport och det var en person på banan som helt ärligt satte käppar i hjulet för oss! Jag kan tycka att man inte har befogenhet att gnälla på domaren om man förlorar med tio bollar men om det handlar om en boll är det en helt annan sak!

Med mer en minut kvar av matchen leder dem med en boll och passivt spel kommer aldrig upp och tyvärr räcker inte det med att vi lyckas komma åt bollen med ca fyra sekunder kvar. Matchen blåses av och Anderstorp vinner matchen..... Orättvist! Jag tjänar inget på att kritisera domaren öppet vilket jag heller inte kommer göra men jag vet att jag har hela truppen och ledarna bakom mig, om jag väl väljer det! Det räcker med att skriva detta citat som utspelar sig redan förra året "varför ger du inte pipan till läktarn de dömer ju ändå åt dig"! Nu kan jag inte uttala mig om det men efter att ha varit med gårdagen och blivit snuvad på poäng, kan jag endast föreställa mig!

Riktigt bittert när sådant här händer men det finns inget att göra! Handboll är en bedömningssport och domaren bestämmer, thats it! Jag har aldrig varit med om något liknande så det svider extra hårt.

Jag måste berömma mitt lag och ledarna för insatsen igår. Vi var så utbuade men varje gång vi gjorde något bra eller bollen gick i mål, åkte allas händer upp och vi skrek så mycket!!! Aldrig i hela mitt liv har jag varit med om något liknande. Vilken glädje laget utstrålade under hela matchen, trots att vi låg under. Vi peppade varandra och vi triggades av att publiken skrek och buade! Varenda av mina sju mål jag gjorde, sprang jag med armarna i luften och skrek "jaaaaaa" och tittade på publiken och bänken "där fick ni!". Riktigt stolt över mitt lag!

MEN denna bittra förlust skulle få sig en vändning! Vår kära Jimmy som sitter med i damgruppen och har koll på varenda liten sak ur regelboken och ett samtal fick vi på vägen hem på bussen.

Anderstorp har använt en spelare som inte var klar för klubben och hon var dessutom målgörare under matchen. Denna match skulle spelats tidigare, Anderstorp flyttade den och vi hade inga invändningar om det, att matcher flyttas händer ofta. Den här tjejen blev klar för klubben 14 november och denna match skulle egentligen spelats den 12 november och enligt regelboken får inte hon deltaga i denna match. För säkerhetsskull kontrollerade vi detta med Skånes handbollsförbund och visst stämmer det! Skickar vi in papper på detta på måndag, är matchen vår... Och OM vi kommer göra det? Vi kommer springa till brevlådan med detta ärende!!!:)

Rättvisan spelar sin roll till slut! Det var meningen att vi skulle vinna matchen!

Returmötet är redan i januari och då kommer vi ha hela truppen med och gissa om vi ska köra över dem?!?

Payback is a ......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar