onsdag 28 september 2011

Non-stop

Det känns som att jag arbetar non-stop för tillfället och enda gången jag kan koppla bort arbetet, är under träning. Stressnivån kunde varit lite lägre at the moment! Emellanåt tar det emot och klienterna fortsätter att strömmar in, så egentligen vill jag satsa på företaget mer än jag gör för tillfället men samtidigt är svårt att sluta som idrottslärare som jag endast arbetat med i snart 1 ½ år. Mitt mål är att en dag helt lägga läraryrket åt sidan och ägna mig åt företaget, den dagen kommer men frågan är endast när?!

Jag är dessutom mitt uppe i en elitsatsning i min nya handbollsklubb som går före mycket i mitt liv och det tar sin tid också. Svårt att hitta luckor och göra spontana saker med sina vänner, som inte alla alltid förstår. Många nej får dem höra vilket är tråkigt och jag vill så gärna kunna följa med på roliga aktiviteter på vardagarna eller en spontan weekend någonstans men det fungerar inte på det viset. De personer som själva idrottar på elitnivå har inga problem med att acceptera och förstår en på ett annat sätt. Jag är glad att mina närmaste vänner vet hur min vardag är och jag önskar inget annat än att dygnet hade fler timmar!

Idag slutade vi jobba 19.30 sedan var det raka vägen till Dockan för att avsluta ett klientarbete, dvs. ännu mer arbete. Även om jag inte ser det som jobb (vilket det är) eftersom jag älskar det, inser jag att tiden ändå rinner iväg. Sista måltiden för dagen serverades här hemma strax innan 23.00 och då sover dem flesta som arbetar. Johan hade lagat ungsbakad torskfilé med morötter, lök, purjolök, färsk riven pepparrot och kryddor. Otroligt gott, mums!

Imorgon slutar jag lite tidigare och jag valde att inte boka in några möten som jag egentligen borde men jag måste vila mig innan den 2,5 timmes träning som väntar mig på kvällen.

________________________________________
Jag är väldigt tacksam över vad jag har åstadkommit med min yrkeskarriär, den pekar exakt åt den riktningen som jag vill! Det är ingen hemlighet att man måste arbeta dygnet runt för att nå framgång och gör allt, verkligen allt för att nå mina drömmar. Jag vet att jag är på god väg dit, händer inte över en natt. I veckan ska jag kika lokaler här i Malmö, jag vill att Breeze Fitness öppnar nuuuuu! Vill inte jobba någon annanstans än där!

Måste få lite sömn nu, sovmorgon till 09.00! Love it!

Gonatt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar