måndag 25 juli 2011

Packat och klart för hemfärd!

Min fantastiska semester i New York går mot sitt slut, imorgon eftermiddag lyfter jag hem mot Sverige och fina sambon Johan och vår buse Hugo. Pratade med Johan via skype idag och kände otrolig längtan efter min kärlek, ska bli underbart att komma hem till honom. 

Idag har vädret varit lite sämre, dvs. ca 30 grader och sol emellanåt. Jag passade på att packa ihop mina grejer i två resväskor och jag måste erkänna att ett tag kände jag panik inombords, trodde inte allt skulle få plats! I vilket fall som helst får jag betala 60 dollar ( ca 400 kr) extra för en till resväska. 

Som ni ser är det en helt ny gardarob som ska med hem. Hur mycket pengar jag har spenderat i New York håller jag får mig själv, kan meddela att det är MYCKET!!! Har inte handlat billiga saker!

Jag är redo för hemfärd, planet lyfter 17.40 imorgon (måndag) och landar i Köpenhamn tisdag vid lunchtid. 

____________________________________________________

Vi tog en sväng ner till hamnen här i Manhasset och åt glass ikväll, jag, Amanda, Nora och Linnea. Vi tittade på solnedgången och bara tog det lugnt. Morgondagen startar vi upp med ett gympass och sedan ska jag endast göra mig i ordning. Amanda och pojkarna kör mig till flygplatsen, skönt! 

____________________________________________________

Min semester här i New York har varit magisk, timmarna har rullat iväg och vi har haft supertrevligt. Har aldrig i hela mitt liv shoppat så mycket på kort tid! En helt ny gardarob har inhandlats, thank god for my walk in closet! 

Vi har sett två konserter, Rihanna och U2, båda speciella på sina egna vis. Rihanna sjunger otroligt bra live och bjöd på en rejäl show och underhållning, 95 000 personer såg U2 bjuda på en magisk afton. Helnöjd med båda konserterna och för er som ska se Rihanna i Malmö i höst, har något att se fram emot;)

Flera dagar har vi spenderat på stranden och värmen är nästan oumbärlig här, 38 grader i skuggan! Vaaaaarrrmt! Vattnet däremot är inte i min smak, lite för kallt (rejäl badkruka). 

Det blev endast en utgång i fredags på en av New Yorks populäraste uteställen. Tröttheten var för stor i lördags för att göra en repris, trots att jag endast drack en drink i fredags. 

Självklart har vi tränat också, löpning, egen träning hemma och gymmet. Det är rent ut sagt sjukt att alla jag känner går upp i vikt på sina semestrar förutom jag! - 3 kg på vågen gillar vi inte!!! Väl hemma ska det byggas muskler, hårdträning på schemat! Trodde att vi skulle unna oss massor med mat och sötsaker men faktum är att vi har mestadels "glömt" att äta, brutit PF sent om dagarna (vilket är bra). Ska bli skönt att återgå till rutinerna hemma beträffade kosten och träningen. 

Summan av kardemumman har semestern varit top notch! 


Godnatt
Kram 


3 kommentarer:

  1. Ser ut som att du haft de toppen ;)
    Jag säger bara New York New York!!!!
    Drömmer mig dit ett tag tror jag ;)
    Kram Ingrid Bergenström

    SvaraRadera
  2. Oh my god vad du har shoppat loss! Jag ska till N.Y på måndag och ska vara där i 2 veckor! Jag älskar att läsa dina inlägg, önskar att jag kunde shoppa lika mycket!

    SvaraRadera
  3. Ingrid, jag har levt loppan och har problem att återgå till verkligheten hör hemma :( smått deprimerad av vädret också efter att ha haft över 35 grader och sol varje dag. Du får ju åka dit ;)

    Chokladfreaks, passa på att shoppa järnet när du är där:) det roliga är att ingen här hemma kommer ha samma kläder som du;) kul att du gillar min blogg, blir glad av att höra det:) smarrig blogg med godsaker som du skriver:) blir knappt sugen på bakelser:)

    SvaraRadera