torsdag 30 juni 2011

Cevapcici på grillen, bollen in i hålet och massor med skratt ihop med fina vänner!

Gårdagen var en sådan fullspäckad semesterdag som innehöll precis det som en solig och ledig dag ska innehålla! Vaknade (observera) 06.15, vilket aldrig har hänt frivilligt tidigare i mitt liv på en ledig dag. Det som störde mig mest var att jag absolut inte kunde blunda och somna om, som jag annars inte har några som helst problem med. Det blev en sådan morgon i sängen där jag lyssnade på musik, mös med Hugo (som helst ville sova) kommenterade varenda kommentar på facebook och lästa alla möjliga tidningar via iphonen. Väl uppe insåg jag att solade gassade som tusan och cyklade bort till Therese och Linda (västra hamnen), solade på balkongen och vi pratade av oss för glatta livet, underbart:)

På cykeln igen, tog jag mig bort till andra sidan av staden (Sofielund, där jag arbetar) för att handla massor med frukt och grönt som är nästan äckligt billigt på Alfrukt. Med en bag på ryggen och korgen fullastad med världens alla dess grönsaker och frukt (vattenmelon var inget undantag, jag menar för 4,90 kr/kg..hallå), cyklade jag hemåt för att förbereda middag ihop med Johan. Mycket fint besök var på ingång från Ystad, våra underbara vänner Michelle och Jonas.

Såklart kommer inte dessa underbara vänner tomhänta, vet inte hur många fina presenter vi har fått ifrån dem den senaste tiden, superglada är vi över ljusstakarna och ljusen. Tur att moi ska till New York snart Michelle ;)

Passar perfekt i vårt hem, tack så hjärligt <3

På menyn igår stod det till förrätt parmaskinka med sparris och lite parmesanost. Till huvudrätt grillade vi på balkongen Cevapcici, för er som inte vet så är det nötkött som man rullar och formar till korvar, innehållandes speciella kryddor (lagom starkt). Till det serverade vi en saftig sommarsallad och en klick gräddfil. Inga kolhydrater här nej!

Mätta och belåtna tog vi oss ner till Ribbans minigolf och spelade en runda där fel lag vann! Gick inte att gå miste om deltagarnas vinnarinstinkt (några fina utbrott här och där haha). I alla fall tog vi oss tillbaka hem till oss och vår mysiga balkong där vi serverade vattenmelon, bigaroer och mörk choklad och självklart Rosévin till efterrätt. Underbart mysigt att bara koppla av i fint sällskap, skratta och njuta av tillvaron. Vi älskar att umgås med Michelle och Jonas och vi har faktiskt varit duktiga på att träffas på senare tid, de har trots allt två små barn men allt går om man vill. Snart ses vi igen :)

Det snygga laget!

Eliten?


Vi har det bra minsann. Kunde inte alla sommarkvällar vara så här mysiga?:)


Tack kära vänner för en mysig dag:)

_______________________________________________

Ja juste, glömde tillägga att jag hann med ett litet effektiv träningspass här hemma på morgonen också igår.
Så dagen kunde inte ha varit mer perfekt äv vad den var.

Idag står det två klientmöten på schemat som tar ca fem timmar, så lite jobbar gör jag om dagarna trots att jag är ledig. En ny klient och en klient som ska nytt träningschema samt lite utvärdering efter fyra veckor. Nästa vecka har jag inget inbokat och då är det stranden som gäller. Nu har jag 11 klienter som är igång för fullt, en som jag ska avsluta och utvärdera. Det går bra för mitt lilla företag och jag har fått två nya klienter häromdagen som ska startas igång om ca 1,5 vecka och den andra efter sin semester i juli. Klienterna trillar in och det är lagom med jobb så här på min semester, inget att klaga över!
Ikväll väntar gymmet med Johan och sedan löpning 7 km i bra tempo!

Kom på att jag har lovat er kära läsare att visa er hur vi bor i vår nya lägenhet, totalt glömt bort det och ni är några som har påminnt mig. Idag eller imorgon kommer bilder på lägenheten men allt är inte helt klart så det får ni ha lite överseende med ;)

Ha en skön dag i solen!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar