torsdag 16 juni 2011

And so it begins.....

Ska strax sätta mig på tåget, luta mig tillbaka, lyssna på lugn och skön musik och förbereda mig mentalt för ett äventyr som jag sent kommer glömma. Har laddat fysiskt och psykiskt i flera månader, åker upp till Karlstad med enorm vinnarskalle och jag går in i den här tävlingen med en inställning, att ge mina motståndare en riktig match och förhoppningsvis med de förutsättningar jag har ska det räcka långt! "Varför ska man tävla om man inte vill vinna?"

På plats i arenan imorgon kommer jag stöd från nära och kära, min älskade sambo som anmälde mig till Gladiatorerna, mina underbara svärföräldrar Bengt och Eva, min fantastiska och bästa vän Rebecca med fina Elin, underbara vänner Björn och Magnus. Det härliga gänget kommer köra från Malmö rätt tidigt som ni förstår imorgonbitti (förutom Rebecca och Elin) så det gäller för dem att ladda ordentligt i bilen! Johan har tryckt upp tröjor till alla som jag publicerade här i bloggen igår, och jag är mer än nöjd!

Vill tacka min underbara familj och vänner, kollegor, mina kära elever och er fina läsare för allt stöd som ni givit mig fram till idag, nu ligger bollen hos mig! Dags att prestera när det väl gäller och jag ska inte göra någon besviken inkl mig själv, thats a promise!

Måste bara berätta hur rörd jag blev idag av mina kära nior som slutar imorgon.
Kan tyvärr inte publicera några namn, ni vet vilka ni är. Jag fick ett underbart halsband med tecknet "lycka" och jätte snygga ostknivar från Georg Jensen (bild kommer ikväll).Till gåvorna hade tjejerna skrivit söta små tackkort och jag blir så glad, ni anar inte. Efter allt hårt slit för att tjejerna ska gå ut nian med så mycket kunskaper som möjligt och deras underbara engagemang för idrott och hälsa, har förändrat deras förhållningssätt till mat, motion och hälsa. Jag är övertygad om att tjejerna kommer klaras sig alldeles utmärkt pågymnasiet och i vardagen. Det har varit ett nöje att undervisa dem, jag vet att jag har påverkat dem i rätt riktning och förhoppningsvis kommer det till användning. Tycker om er allihopa och önskar er lycka till i framtiden. Hoppas ni hälsar på någon gång, jag saknar er redan!

________________________________________________

Dags att koppla av en stund, ev. blir det inlägg ikväll när jag väl anlänt i Karlstad.

1 kommentar:

  1. Hejsaan Dajana. Synd att du inte var med på avslutningen igår. Vi vill iaf säga, Tack för allting du har lärt oss detta året och lycka till i framtiden. Vi håller tummarna för dig med galdiatorerna också hoppas du vinner <3 Nu börjar vår resa ut i the real life om man ska säga så haha:P Om du vill se fler bilder så kan du se dom på vår blogg tottus.blogg.se. Vi seeees <3// Mona&Nasrin

    SvaraRadera