söndag 22 maj 2011

Quinine - en ny familjemedlem!

Tidigare idag hälsade vi på Johans och hans vänners travhäst.
Hon ligger i hårdträning för att kunna tävla för första gången i sommar och hon hennes fysik ser fin ut.
Vi fick se Quinine trava och det såg oerhört lätt ut för henne, lätt i sina steg och hon var helt varm och svettig efter träningspasset.

Jag har ridit några fåtal gånger i mitt liv och kan därmed inte påstå att jag är en hästtjej direkt men jag tycker verkligen om hästar. Quinine är fin och ser fram emot hennes olika lopp i sommar! Nu har jag en anledning till att engagera mig mer i travsport.
Får hoppas att hon gör succé och att vi ser henne springa i TV i framtiden.

Kusken tränar henne, underbart att se henne trava.


Hugo ville också hälsa på Quinine.


Vi tog självklart med morötter till henne. Efter träningen var hon hungrig!


Nu har Johan två "tjejer" :)



Efter besöket åkte vi till Dalby för att fira Johans pappa, han fyller år idag. Samma dag som min kära far! Roligt! Det serverades grillat och det var mumsigt gott!
Dags att nanna nu, imorgon är det en spännande dag. Kan dessvärre inte berätta något än...men det kommer ;)

Gonatt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar